• IlonaSofia

Tips på bra frisör i Göteborg!?!

Jag ska färga håret, från rött till ljusbrunt och ev, klippa mig, undrar om det är någon som vet en bra frisör salong i Göteborg?

• Svar på tråden Tips på bra frisör i Göteborg!?!
  • Linda1976

Helene på Loccomo /Odinsplatsen. Ligger inte mitt i city, men hon är grymt bra. Har gått till henne i 10 år, och alltid varit supernöjd. Jag sätter mig i stolen och säger "gör vad du vill" och hon känner av vad man trivs i på nåt sätt. Briljant!

Min smak är mycket enkel - jag nöjer mig bara med det bästa.
  • IlonaSofia

tack för era svar! ska kolla in det, det är så svårt att välja frisör, man vill ju att det ska bli bra när man lägger massa pengar på det. Dom är duktiga på färgning och så alltså?

• Linda1976
    IlonaSofia skrev 2011-01-12 21:19:30 följande:
    tack för era svar! ska kolla in det, det är så svårt att välja frisör, man vill ju att det ska bli bra när man lägger massa pengar på det. Dom är duktiga på färgning och så alltså?
    Japp, jag har haft ALLA färger på 10 år, hehe
  • IlonaSofia

Härligt! Funderar nog på att ringa dom imorgon och boka tid, förresten, är det lång tidsbokning på Loccomo?

• fiiäjag

Dom är grymt duktiga på färgning och ja... allt!!! Priser är svårt att säga.. jag brukar färga, klippa och även köpa produkter och så, och pga produkterna blir det lite olika men runt 1500 för klipp och färg skulle jag tro... men det bästa är att ringa och fråga ..  http://www.salongnoblesse.se

• IlonaSofia

det får landa på runt 1500, absolut max 2000, det skulle ju vara trevligt att köpa lite härliga produkter också faktiskt, är inne på deras hemsida nu och kollar lite, får bestämma mig till imorgon iaf :P Är bokningstiden lång på noblesse?

• fiiäjag

Nej det brukar gå fort...  Över 2000 skulle jag absolut inte tro att det skulle bli..

• Linda1976
    IlonaSofia skrev 2011-01-12 21:27:21 följande:
    Härligt! Funderar nog på att ringa dom imorgon och boka tid, förresten, är det lång tidsbokning på Loccomo?
    Nja, det beror ju på när på dan du kan... Vill du ha sena em-tider så kanske det dröjer ett par v. Annars går det fort. Slingor och klipp går på ca 1100:- så färg kostar väl lite mer om du har längre hår. Det beror ju lite på färg/hårtyp osv....

• Linda1976

Har just färgat håret mörkt chokladbrunt från platina hos Helene. Perfekt direkt. På en färgning.

• Linda 209

I'm sorry I can't tell you who you SHOULD go to but I can tell you who you SHOULD NOT go to (so you don't make the same mistake I did)!  

You SHOULD NOT go to PANACHE!

IT'S THE WORST SALON I HAVE EVER BEEN TO!!!!

I was charged 6150 kr for a haircut and color!!

I went to the salon in Nordstan. These people are THIEVES!! They steal from customers. I trust the fact that I'm an American made me even MORE of a target!! These people disgust me and I will do EVERY/ANYTHING in my power to warn other people of their actions. I lived in Japan for 12 years and NEVER experience such behavior. They are nothing more than a chain salon IN A MALL in Gothenburg, Sweden!! That they even THINK they warrant such prices is absurd! It is now my mission to let everyone know what kind of people they are. Had I known of this site BEFORE I went, it's doubtful I would have gone. They should be in jail...not a salon. They charge three times what they list on the site, and 4 - 5 times what other salons charge. If anyone wants any more detail, contact me on Facebook.

(I know this post is old but I want to warn as many people as possible!)

• Joelle01

Frisörmästarn i majorna är jätteduktig.Jag har alltid vart nöjd.

• yonnasta

Jag var idag på Loccomo för första gången efter rekommendationer härifrån. Mycket bra, verkligen bättre än vad jag trodde. Blekte från rött till blondt och det lyckades bli riktigt ljust redan första gången, rätt fräsiga färgskiftningar också. Inte alls som när jag blekt från mörkt hår på andra ställen, då jag gått och sett supermärklig ut i flera månader.

Svar på tråden Tips på bra frisör i Göteborg!?!