• Ninnali

Tips på bra tvättmaskiner och torktumlare tack!!

Ska flytta och måste då ha en tvättmaskin och torktumlare men vet inte vad för sort eller märke.
    Det finns ju oändligt med sorter men jag är ute efter en frontmatad tvättmaskin som är bra och inte allt för dyr.
    Även torktumlaren ska vara bra och inte dra för mycket energi (kommer användas mycket).
    Vad kan ni rekommendera??

Flyttar snart och behöver verkligen era råd och tips, både positiva och negativa!!

Tack på förhand.

• Svar på tråden Tips på bra tvättmaskiner och torktumlare tack!!
  • sensibel

Hej!!! jag har alltid tänkt att man ska köpa ett känt märke ( i sverge) men jag köpte en tvättmaskin på elgiganten som heter Ariston Hotpoint, ett stort o välkänt märeke i Europa, jag är jätte nöjd, 7 kg 1400 varv, den kostade 5000 kr.

de ha oxå torktumlare....

Lycka till !!!

• amasonas

Köpte nya när vi renoverade tvättstugan för 1½år sen.

Asco Cylinda, svarta ,stora & jättebra! (Aklassade såklart & svanenmärkta)  Är skitnöjd!

vet inte exakta priset, bor i samma kommun som de tillverkas så va har kommunrabatt + att vi köpte demoexen som stått i butiken, vi betalade 13 000 för bägge, tror de ligger runt 7-8000 i vanliga fall.

http://www.tretti.se/vitvaror/tvattmaskiner/frontmatade/cylinda-ft-24-svart

är inte helt hundra på att vår hade samma nummerbeteckning men den ser likadan ut.

Jamie030405 Anton060524 Emil080406
  • Pax Solaris

Vi har en säkert 20 år gammal Mìele och en ny i tvättstugan, och en ny torktumlare. Samma märke. Både den nya torktumlaren och tvättmaskinen var utställningsexemplar och utgående modell (vilket verkligen kvittar!) och vi prutade ner dem någon tusenlapp vardera, 8500/st betalade vi har jag för mig.

Den nya tvättmaskinen ersatte en AEG som bara var 5 år när den totalhavererade.

• Misan1

Själv har jag jättedålig erfarenhet av hotpoint. Den (tvättmaskinen) gick sönder precis innan garantin gick ut och har haft ett helvete med deras skitkundservice. 

• sommar2001

Vill du ha något som håller länge och har bra tvättresultat så köp Miele.
    Annars kan du köpa vad som helst.

Svar på tråden Tips på bra tvättmaskiner och torktumlare tack!!