• iaseia

Vad kan man göra med tacobröd...

Eftersom jag älskar taco och tycker de är surt att de inte finns bröd i mindre förpackningar har jag nu ätit taco i tre dagr. Lite trött på det nu, och har fortfarande mjuktbröd och chips över.
    Mjukbröden får ja ju slänga om ja inte kan använda dem, chipen kan ja spara och även såserna, men vore kul om ja kunde göra något på dem.
    Funderar på om ja kan göra något i ugnen.
    Lite mjukbröd, kanske lite chips över, med olika såser och dipper. men vad kan man mer ha i.
    Köttfärsen är slut, skulle kunna göra på kyckling i och för sig men har tyvärr ingen hemma nu, då måste ja åka och köpa de.
    Pasta har jag gott om men vet inte om de skulle bli gott.
    Någon som har något tips ?? 

• Svar på tråden Vad kan man göra med tacobröd...
  • Baryk

Om jag får mjuka bröd över så fryser jag in dem till nästa gång.

• malar87

ta ett bröd bred ut taco såsen och lägg på skinka och ost och lägg ett bröd över sen lägg de i en varm stekpanna med lite smör och vänd när den har fått färg
    Jätte gott :D

• Mandi74

Eller så brer du bara smör på, väljer något pålägg och rullar ihop.. jättegott enligt min son.

Brevis esse laboro, obscurus fio
  • iaseia

Tack för tipsen.
    Visste inte man kunde frysa in dem, blir de inte torra då ?

Ska testa detta
    Tackar..  

• Baryk
    iaseia skrev 2011-01-13 00:05:57 följande:
    Tack för tipsen.
    Visste inte man kunde frysa in dem, blir de inte torra då ?

Ska testa detta
    Tackar..  
    Nej de blir inte torra. Jag låter dem ligga kvar i originalförpackningen och drar en fryspåse utanpå, fungerar alldeles utmärkt. Kom förresten på en annan sak vi gör ibland! Min son kallar det snabbpizza - dvs vi använder bröden som pizzadeg, typ. Går sen kanonfort att grädda! Tar inte många minuter innan en stekhet pizza står på bordet.
  • Kajee

Quesilladas

Ost mellan två mjuka bröd och stek i stekpannan på bägge sidor. Dela i pizzabitar.

?I, not events, have the power to make me happy or unhappy!
  • PerG

Vi brukar frysa in dem och när vi har ett gäng (typ 10st) som är i frysen så gör vi kycklingfajitas (man gör en kycklingröra som man fyller dem med) som vi gratinerar i ugnen (gör inte så mycket att de är lite torrare än när de är färska)... Supergott! Serverat med ris, avocado, ananas, osv..

• levandecharader

Vi brukar lägga på fetaost och riven ost på ett bröd, sen på med ett bröd uppepå och steka i en panna, dela i "tårtbitar" och ät. Brieost och tex salami är en annan god fyllning.

• MBert
    Baryk skrev 2011-01-12 23:35:36 följande:
    Om jag får mjuka bröd över så fryser jag in dem till nästa gång.
    Precis. Det gör vi med. Svårare än så är det ju inte.
    Jag antar att de flesta har frys
  • Mrs Statham

Men tacobröd kan man ju använda som vanligt tunnbröd ju!
    Annars kan man använda det som underlag för pizza med det om du vill göra något "vettigare"

• iaseia

Smart att man kan grädda dem i ugnen och göra i stekpannan som någon sa då gör de ju inte så mycket att deinte är färska

Tackl så jätte myucket öfr tipsen, har fryst in dem nu så får ta fram dem när de är lite dåligt med mat hemma... Hehe  

Svar på tråden Vad kan man göra med tacobröd...