• MHK

Snart v.36 & har mensvärk,normalt?

Som titeln lyder

• Svar på tråden Snart v.36 & har mensvärk,normalt?
  • Linnika

Jag är i v37 (36+5) och har också mensvärk.
    Eftersom det är första så har jag ju ingen aning om hur det ska kännas eller inte.
    Men har hört att förvärkar känns lite så.

ღ Pojkvännen ღ
  • MHK
    Linnika skrev 2011-01-13 00:25:51 följande:
    Jag är i v37 (36+5) och har också mensvärk.
    Eftersom det är första så har jag ju ingen aning om hur det ska kännas eller inte.
    Men har hört att förvärkar känns lite så.
    Det e min andra och ärligt så mins jag inte hur det va förra gången
  • Emma 89

38+1 här idag. Jag har haft nästan konstant mensvärk i typ 2 veckor nu. Är nog inget konstigt. :) Vad jag har läst är att förvärkar faktiskt gör nytta! De hjälper kroppen att förbereda sig och påverkar livmodertappen också. Till skillnad från sammandragningar som "bara" är träning för livmodern. Så det är ett gott tecken på att graviditeten går mot sitt slut!

• April 99

är "bara" i v.34 och hade väldans mensvärk härom natten, eller först hade jag ganska ont som sen gick över till molnande värk i flera timmar. Kändes lite som när det satte igång med sonen (hade aldrig förvärkar då) men det är väl bara kroppen som tränar... 

• monsken87

har haft stark mensvärk i rygg å mage med sammandragningar då och då i 4 veckor, i tisdags åkte vi in pga blödning, onsdags började en orangeröd slempropp att släppa å illamåendet sen måndags, dom sa på fl att sålänge man "bara" har mensvärk så e d bara förberedelser men kommer mensvärken med sammandragningar då kan nått vara på gång, 

får se om jag får hålla inne lillan några dagar till eller om hon bestämmer sig för å komma inatt...är i v 34+6 så ingen sån fara men nog skulle d vara trevligt å få ha henne i magen nån dag iaf till! Kanke tiom veckor:)

Elias våran solstråle 2008-03-27
  • Linnika

Min "mensvärk" kommer både med och utan sammandragningar.

Men det är bra livat inne i magen och jag har hört att bebisen lugnar ner sig avsevärt innan den ska ut.
    Hur knasigt det än låter så tycker jag nästan att det är skönt att mensvärksont, för man vet att de händer nått !

Trots alla skräckhistorier om smärta m.m, så ser jag verkligen fram emot förlossningen,  vi längtar verkligen efter bebisen. Talar om för den varje dag att den är välkommen till världen när den vill. Hjärta

ღ Pojkvännen ღ
  • ToK

Det är normalt! Dock sa min barnmorska att man ska vila då, så jag blev sjukskriven från jobbet eftersom jag hade mensvärk och mycket sammandragningar.

• MHK
    Linnika skrev 2011-01-13 13:18:37 följande:
    Min "mensvärk" kommer både med och utan sammandragningar.

Men det är bra livat inne i magen och jag har hört att bebisen lugnar ner sig avsevärt innan den ska ut.
    Hur knasigt det än låter så tycker jag nästan att det är skönt att mensvärksont, för man vet att de händer nått !

Trots alla skräckhistorier om smärta m.m, så ser jag verkligen fram emot förlossningen,  vi längtar verkligen efter bebisen. Talar om för den varje dag att den är välkommen till världen när den vill. Hjärta
    Absolut, efter all gnäll och allt ont man har haft så é ju slutändan en underbar gåva. Det kommer bli härligt men en liten bebis i familjen. Bara min son inte blir alltför svartsjuk, han é ju mina ögonsten och jag vill inte att han tror att jag har fått och ersatt honom. Jag vet att i slutändan så kommer han vänja sig. {#emotions_dlg.flower}
  • Linnika

Igår så kändes de annorlunda i magen.. Det liksom strålade i den så vart den såklart stenhård Skrattande jag är jätteglad.

Sålänge det händer nått.

Men samtidigt så har jag svårt ibland att känna nåt alls för ja kan vara som bortdomnad av foglossningarna jag har Rynkar på näsan dom är inte att leka med nu.

Får se hur de känns idag då.

ღ Pojkvännen ღ
  • MHK
    Linnika skrev 2011-01-14 10:44:49 följande:

Igår så kändes de annorlunda i magen.. Det liksom strålade i den så vart den såklart stenhård Skrattande jag är jätteglad.

Sålänge det händer nått.

Men samtidigt så har jag svårt ibland att känna nåt alls för ja kan vara som bortdomnad av foglossningarna jag har Rynkar på näsan dom är inte att leka med nu.

Får se hur de känns idag då.

Tänk va vi kvinnor får gå genom, men visst, det é en gåva även om det gör ont. 
Svar på tråden Snart v.36 & har mensvärk,normalt?