• Carro W

Koka Dulche de Leche ~ kondenserad mjölk

Jag ska baka dem här i helgen http://kalasgott.blogg.se/2010/march/ooooey-gooey-brownies.html#comment och jag har aldrig kokat kondenserad mjölk tidigare. Köpte söt kondenserad mjölk igår och funderar nu på om det var rätt eller om det ska vara osötad?

Det är inte lätt att vara ödmjuk när man alltid har rätt
  • Svar på tråden Koka Dulche de Leche ~ kondenserad mjölk
  • tidigareplatt

Det ska nog vara sötad. När jag gjorde kola av sötad kondenserad mjölk blev det i alla fall väääldigt gott :)

• Carro W

Tack för era svar. Då vet jag vad jag ska göra imorgon, passa spisen hehe. Insåg precis att jag skulle köpt en burk till som kunde koka med. Jaja, det ska bli spännande :)

• sevgilim

En dum fråga kanske, men kan man göra kolan på den osötade mjölken?? Fungerar det rent tekniskt?

• Carro W

Oh vad gott det blev :) Synd att jag måste lägga det på kakan, jag hade kunnat äta det med sked istället :P

• roffe

Testa att smeta det på mackor :D ååh så sjukt gott

• Carro W

Åh det kan jag tänka mig, på en rostad macka Tungan ute

• Insatt

Nej det går inte med osötad mjölk. Det händer ingenting när man kokar sådan förutom att den blir varm. 

• Insatt
    sevgilim skrev 2011-01-19 13:36:27 följande:
    Tack för svaret!
    SKönt att slippa testa själv
    Ja visst är det! Jag läste om det på nätet, det var en stackare som köpt fel och som frågade varför inget hänt. Skönt att slippa testa själv för kondenserad mjölk är ju inte billig direkt.
  • sevgilim
    Insatt skrev 2011-01-19 13:43:26 följande:
    Ja visst är det! Jag läste om det på nätet, det var en stackare som köpt fel och som frågade varför inget hänt. Skönt att slippa testa själv för kondenserad mjölk är ju inte billig direkt.
    Hehe, stackarn...
    Visst är det dyrt! Hittade dock en burk på Willys, mycket billigare än på mitt ICA!
Svar på tråden Koka Dulche de Leche ~ kondenserad mjölk