• Anonym (Jag vill...)

Hur går en insemination till där ens partners spermier ska användas?

Hur går en insemination till där ens partners spermier ska användas?

Vad kan man göra det någonstans?

Vad kostar det?

Har letat på nätet men inte hittat så jätte mycket bra sidor så vet ni  någon så dela gärna med er?

Är det vanligt att man gör det med sin partner?

Hur stor chans är det att man blir gravid?

Min man har dåliga spermier och vi har försökt i snart två år så tänkte om detta kunde vara något för oss.

Någon som har gjort det eller har mer info så dela GÄRNA med er...

KRAM

• Svar på tråden Hur går en insemination till där ens partners spermier ska användas?
  • Pimpinellan

Har ni gjort utredning och fått konstaterat dåliga spermier remitterar sjukvården er vidare. Har ni inga gemensamma barn sen förr får ni "gratis" insemination. Har ni barn får ni gå privat och då kostar det några tusen,men där vi går kostar det bara 600:- eller går på högkostnadskort.
    Mannen lämnar spermaprov,spermierna tvättas och sorteras och sen sprutas de in i dig. Jätteenkel och smärtfri procedur. Oddsen är cirka 10-15% att man blir gravid. Makeinsemination är jättevanligt. Beroende på hur dåliga spermierna är och vad felet är kanske IVF är bästa metoden dock. Högre odds i vart fall.

• Anonym (Jag vill...)

Vi är under utredning men sist vi träffade läkaren nämnde hon bara detta, jag var dock lite upprörd och ledsen då eftersom vi hade fått veta att mannen hade dåliga spermier så uppfattade inte allt hon sa men nu har jag börjat fundera på det igen. Ingen av oss har barn innan. TACK för bra svar...

• Anonym (Jag vill...)

Ca 10-15 % chans, vad räknar man med att ett "vanligt samlag" har för %?

• Pimpinellan
    Anonym (Jag vill...) skrev 2011-01-13 14:08:57 följande:
    Ca 10-15 % chans, vad räknar man med att ett "vanligt samlag" har för %?
    Om man inga fel har beror det på kvinnans ålder. 40% vid 20,30% vid 30,15% vid 35,5% vid 40. Har man dock fel som nästan omöjliggör spontan graviditet via vanligt samlag kanske oddsen ökar från nån promille till 15% så då är oddsen goda om man jämför.
  • Anonym (Jag vill...)

Puffar för lite mer info...

• Anonym (Jag vill...)

Puffar lite igen...

Svar på tråden Hur går en insemination till där ens partners spermier ska användas?