• lill linda 82

didriksons overall, fler än mina barn som inte får igenom händerna i ärmarna?!

Varför har didrikson gjort om sina kläder till det sämre, mina barn kan inte få ut händerna genom varken jackorna eller overallerna och behöver hjälp med det.
    I förrgår köpte jag en ny overall, en lila storlek 80 till min dotter som snart blir 1 år, jag får inte igenom hennes händer genom ärmarna. Visst, hon är stor för sin ålder tycker jag o har lite hull, men ändå!
    Hur ska jag få hennes händer varma? Eller ska jag sälja den och köpa ny overall i annat märke?
    Är pops vinteroveraller bättre i ärmarna?? så man kan ha handske på och få ut handen igenom, eller åtminstone få igenom handen så handske kan dras upp på överarmen utanpå overallen?

Mina goa barn: Steven 050525, Stella 060816, Stefanie 100308
  • Svar på tråden didriksons overall, fler än mina barn som inte får igenom händerna i ärmarna?!
  • J W

Mina barn var varsin didriksson overall och de har inga problem att få igenom händerna...

• Anna81

Men vad konstigt, min dotter har en didrikson overall och hon kommer ut med händerna när vantarna sitter på,

Kan tyvärr inte svara om PoP kläder är större.

Du kan inte gå tillbaka och byta overallen till 86?

• Lilly mama

Lilly får också på sig sin Didriksson med vantar på. Det låter ju nästan som om det är något fel på just den overallen, t  ex  att en söm hamnat fel. Visst sitter ärmarna tight runt handleder, men det är ju bra så det inte kommer in snö och så sitter vantarna verkligen kvar.

• Miss Lau

Menar du att tyget som sitter vid handlederna är trångt? För isf har vi samma problem. Min 5-åring är supersmal och rätt liten men det där svarta tyget som smiter åt runt handlederna sitter jättetajt på honom.  Det går absolut inte att sätta på vantarna först och sen dra ut händerna.

• lill linda 82

vi har årets modeller av jackorna  perry kids jacket, och overaller i modellen tinges. låter ju konstigt om det bara är mina barn har problem med det? speciellt mina 2 äldre som är som stickor kroppsligt.

• lill linda 82

overallen är ju i helstorlekar... hon har 80 nu, 90 blir för stort.

Miss Lau skrev 2011-01-13 09:43:23 följande:
    Menar du att tyget som sitter vid handlederna är trångt? För isf har vi samma problem. Min 5-åring är supersmal och rätt liten men det där svarta tyget som smiter åt runt handlederna sitter jättetajt på honom.  Det går absolut inte att sätta på vantarna först och sen dra ut händerna.

ja både det svarta tyget o själva det lila tyget , spelar ingen roll om jag spänner upp kardborren. det fattas minst 2-3 cm innan hon skulle kunna få igenom handen.

• Nifelheim

Har inte haft några problem med att de skulle vara trånga i ärmarna. Har både jacka och overall

Det enda som är värt att dö för är att LEVA ! Frågan är! Vad får dig att känna att du LEVER?
  • Miss Lau
    lill linda 82 skrev 2011-01-13 09:46:14 följande:

overallen är ju i helstorlekar... hon har 80 nu, 90 blir för stort.

ja både det svarta tyget o själva det lila tyget , spelar ingen roll om jag spänner upp kardborren. det fattas minst 2-3 cm innan hon skulle kunna få igenom handen.

Ok. Vi har förra årets overall och på den är det svarta tyget supertajt men kardborren och yttertyget är tvärtom väldigt rymligt.
Svar på tråden didriksons overall, fler än mina barn som inte får igenom händerna i ärmarna?!