• helena2401

kan man verkligen få tillbaka sin gamla kropp??

jag fick barn i slutet av november o jag har lite kvar att gå ner o vill verkligen få  tillbaka min gamla kropp men alla säger så olika går de verkligen få tillbaka sin kropp efter graviditet??visssa säger att de kan ta flera år stämmer de?? ja skulle göra vad som helst för att få tillbaka den:) ja märker att ja fått bredare höfter får inte på mina gamla jeans får man tillbaka sina gamla höfter ??

• Svar på tråden kan man verkligen få tillbaka sin gamla kropp??
  • eec82

för mig tog de 8 månader efter dörra graviditeten denna verkar de gå fortare... men får tyvärr itne på mig mina vanliga jeans iaf ännu, men bebisen födddes 6 december.... så är berädd att vänta ett tag till. Men började inte bli bättre fören jag slutade amma av någon anledning förra graviditeten, var då jag gick ner mer i vikt.

• sesssan

Jag fikc barn i APril...och kommer inte i mina kläder än...det var anadra barnet..har 10 kilo kvar:(:(

• Zawina

Det jag har hört är att man i stor sett kan få tillbaka sin gamla kropp, om man motionerar äter bra osv. Däremot så tror jag inte att man kan påverka sina höfter. En kompis till mig barn för ca 15mån sedan och hon är nästan smalare än före grav, men hon kommer inte i sina gamla byxor pga höfterna..

• Rulltrappa

Nja. Jag har iofs fått mina barn ganska tätt, det är ca 2 år mellan dem så jag har inte riktigt låtit tiden utvisa vad som händer. Men än så länge har jag inte fått se ut som jag gjorde innan, jag är bredare och plattare, väger mindre men har bredare höfter än innan.

• Pumpkin

Ja, man kan få tillbaka sin gamla kropp. Tar lite olika lång tid förstås, och för vissa är det säkerligen svårare än för andra. Jag har haft mina gamla kläder sedan några dagar efter förlossningen och ca 2 veckor efter förlossningen kunde jag inte se någon större skillnad på före och efter. Men då gick jag inte upp så mycket i vikt och hade dessutom ganska liten mage...

• Zawina

Ja, personligen kan jag ha mina gamla kläder igen. Det kunde jag direkt efter förlossningen, men jag märkte aldrig direkt av att mina höfter blev så breda, de måste isåfall gått tillbaka otroligt snabbt. Sonen är nu ca 4 mån. Men osäker på hur det blir för dem som faktiskt tycker att deras höfter blivit bredare?

• sesssan

Men hur kan ni så snart efter förlossningn komma i era kläder. Ni kan inte gåt tupp så mkt då?? Jag gick upp 25 kilo..:(

• Babiedoll

Såklart att det går! Magen och vikten försvann med engång, men det tog ändå ett halvår innan jag kom i alla mina gamla byxor, just pga höfterna. 

• sesssan

Jag äter regelbundet inget godis, fattar inte, ilorna sitter som berget, just runt magen ser gravid ut än  typ:(

• Rulltrappa
    sesssan skrev 2011-01-13 12:40:35 följande:
    Men hur kan ni så snart efter förlossningn komma i era kläder. Ni kan inte gåt tupp så mkt då?? Jag gick upp 25 kilo..:(
    Mina 30 kg har varit borta efter 4-6 veckor. Möjligt att det var en del vatten.
Svar på tråden kan man verkligen få tillbaka sin gamla kropp??