• SusanneJ

Vad anser du att en björnfi**a är?

Vi har en disskution på mitt jobb ang uttrycket björnfitta.
    En jobbarkompis till mig hade förra vinten köpt en pälsmössa med öronlappar, och fick då höra att hon hade en "björnfitta" på huvudet. Hon hade aldrig hört talas om att en pälsmössa kallades så. (hon är från GBG ;) )
    Så i år så hade hon köpt en pälsmössa utan öronlappar och hävdade då att det inte räknas som en björnfitta så mössan inte har några öronlappar. Men vi anser att det är en björnfitta oavsett om mössan har öronlappar eller ej.

Så hur är det nu, vad anser du är en björnfitta. en pälsmössa med eller utan öronlappar, eller båda.
    Eller är det så att du aldrig har hört talas om det, eller det kanske betyder nått helt annan för dig. (utom det uppenbara då :P)

Rösta rösta rösta :)

♥ Ebba -06 och Ellen -08 ♥ - www.missxevvan.blogspot.com
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vad anser du att en björnfi**a är?
  • Bottis

En björnfitta är en sådan luddig sak som du sätter på cykelns sadel under vintern för att hålla dig varm om rumpa och muff

• Toddes mamma

En stor pälsig brun mössa med lappar! 

• Dimes

En björnfitta är en björnfitta för mig. Det är lite fucked up när människor säger: "Var är min björnfitta?" också menar de sin mössa. Jag menar, kom igen, heh.

Assumption is the mother of all fuck-ups.
  • Hyperduttan

Såna mössor är "roadkill"... "Björnf*tta" låter mer som beskrivning på någon med regäl buske mellan bena hahahaha. "Pälsf*ttor" det är gamla tanter med päls.

Men ja, i norr är vi lite eljest.

• SunnyBunny

Det var bara några veckor sen jag hörde nån kalla en mössa björnfitta???? Fatta inte alls vad den här människan yra om, tänkte att fan va trevligt och ha en björns fitta på skallen?

• 071001

Jag hade inte hört uttrycket förrän jag idag ramlade in Kissies blogg och läste om detta. Så, jag röstade på "alla slags pälsmössor".

• Mrs Statham

Alla slags _bruna_ pälsmössor.
    roadkill är precis alla slags pälsmössor, oavsett färg 

Svar på tråden Vad anser du att en björnfi**a är?