• ninaaw

    Vad tjänar Undersköterskor? (Efter skatt)

    Vad tjänar ni Undersköterskor som jobbar 75%?
    Vad tjänar ni Undersköterskor som jobbar heltid?
    Vad tjänar ni Undersköterskor som jobbar halvtid?

    Efter skatt alltså...

  • Svar på tråden Vad tjänar Undersköterskor? (Efter skatt)
  • ninaaw
    cicci85 skrev 2011-01-13 21:55:42 följande:

    20 000 kr innan skatt heltid


    Hur mycket är det kvar när skatten är dragen?
  • cicci85
    ninaaw skrev 2011-01-13 22:14:38 följande:
    Hur mycket är det kvar när skatten är dragen?
    Vet inte riktigt, brukar alltid ha lite VAB, semester, OB och annat på lönen...
  • ninaaw
    cicci85 skrev 2011-01-13 22:24:04 följande:
    Vet inte riktigt, brukar alltid ha lite VAB, semester, OB och annat på lönen...
    Okej :)
  • Majsan70

    Alltså vad som är kvar efter skatt beror ju på vart du bor o vilken skattesats du ligger på, om du jämkar osv osv. Det är ju grymt olika så lön efter skatt säger ingenting.

  • Swea

    jobbar 90% och får en full månad (utan vab eller sjukdom) ut ca 15000....har 21500 i månaden inkl ob...men då jobbar vi varannan helg oxå..=( Detta är i kommun, kan skilja en hel del mellan kommun och landsting och mellan olika kommuner...våran kommun är inte den bäst betalda. Jobbar du innom handikappomsorgen kan du ha bättre betalt än innom äldreomsorgen som jag arbetar i. Ska tillägga att jag jobbat i 10 år oxå =/ Så man är ju knappast överbetald ;)

  • Flisis

    Jag har 20500:- i månadslön på heltid. Men jobbar bara 70,6% så min månadslön faller på ca 14500:- ca (20500*%) plus OB ca 2500 i månaden om jag bara jobbar varannan helg och inget mera och ingen frånvaro. Inget välbetalt yrke inte!

  • Mollymajs

    Jag har 21500 + Ob. Jobbar i Kommunen. Jobbar varannan helg och ca 9 kvällar på 6 veckor.

Svar på tråden Vad tjänar Undersköterskor? (Efter skatt)