• Astrogirl

Inga symtom/tecken på graviditet! Fler som inte känner av graviditeten?

Jag fick det efterlängtade plusset på grav.testet den 28 dec 2010 efter ett års intensiva försök och nyligen genomförd fertilitetsutredning och spolning av äggledarna. Då trodde jag absolut inte att jag var gravid, då jag på BIM kände precis samma molverk som jag brukar känna innan mens, men till min stora förvåning så fick jag ett stort fint plus på stickan.

Dagen efter plusset kände jag också rejäl molvärk på kvällen och lite ömma bröstvårtor. Sedan dess har alla tecken försvunnit. Nu är jag i vecka 6 + 3 (7 + 3 enlig bm) och jag känner mig precis som vanligt. Detta har gjort att jag blivit orolig för att det hänt något med fostret därinne eller att allt kanske inte är som det ska. Vanligtvis brukar gravida bli väldigt trötta, må illa, ha ömma svällande bröst, får avsmak för t.ex. kaffe eller någon typ av mat eller så. Tröttheten brukar ju vara något som de flesta drabbas av, men inte jag (ännu iallafall). Illamåendet är det ju en del som slipper och jag hoppas jag slipper det också. Verkar ju lovande iaf.

Försöker intala mig själv att allt är som det ska och försöker njuta av att vara gravid, men oron finns där hela tiden gnagande i bakhuvudet så länge jag inte känner av något. Har funderat på att gå till privat klinik och göra ett VUL för att kolla att allt ser bra ut, men har inte bestämt mig än.

Om det är fler som inte har några symptom/tecken på er graviditet så skulle jag tycka det vore kul om vi kunde följas åt här och se om de dyker upp senare i graviditeten eller inte alls. Glad 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-31 23:51
    Tyvärr hade fostret/embryot dött i v 7. Fick reda på detta idag på UL/VUL då jag trodde jag var i v 10. Magkänslan sade dock att något var fel då jag inte haft några direkta grav.symptom, men man hoppades ju ändå på att det var fel och att det skulle finnas ett levande foster därinne, men tyvärr var det inte så. Ska nu in på skrapning. Hoppas jag återkommer hit till FL senare i vår då mensen kommer igång igen.

Håller tummarna för era andra att ni slipper uppleva detta och att allt går bra med era graviditeter.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-25 18:33
    Är gravid igen nu på andra försöket efter MA. Hade hjälp av Pergotimetabletter denna månaden, vilket verkat vara ett lyckat drag. Hoppas på bättre tur denna graviditeten.
  • Svar på tråden Inga symtom/tecken på graviditet! Fler som inte känner av graviditeten?
  • Eemma

Jag fick symtom i v.8. Var glad så länge du slipper illamående och sånt, inte kul alls Tungan ute

• JWoo

Jag är i 12e veckan och det enda jag känner av är hemskt ömma bröst, jag anser mig
    lyckligt lottad som slapp illamåendet(varit gravid förut och mådde så illa att jag fick dödsångest vissa dagar.)
    var glad om du slipper det, men förstår din oro, har känt mig lite oroad själv men det är nog ingen fara!

• hanna elise

Här är en till helt utan symptom.
    Om det blir som förra grav då förblir jag symptomfri fram tills det att foglossningen gör sig påmind kring v 25 ungefär.
    Jag har inte ens ömma bröst. Man får vara glad att man mår bra och inte noja så mkt över det :) 

• miqaw

Om ömma bröst är ett säkert graviditetstecken behöver jag definitivt INTE vara orolig märker jag !!! Kan knappt duscha utan bh då de är så ömma! Annars känner jag bara molvärk på kvällen så när man sitter på jobbet misstänker man allt möjligt och det gör mig rädd.. Har alldeles för många veckor kvar till v 13 då kan man känna sig "säker"... Är i v 6 nu (5+4)... Många säger att man ska vara glad över att slippa illamåendet, men det vette tusan...

• SannaM

Jag känner visserligen av en hel del graviditetstecken, men försöker på dagar eller stunder då de avtar lite tänka bl.a. på Katerina Janouchs bok Barnliv där hon skriver om västerländska kvinnor och illamående; det är tydligen en väldigt västerländsk fenomen, kvinnor i andra delar av världen går inte omkring och kräks och har sig. Och så skriver hon att det ibland i Sverige kan ses som ett "måste" att må lite "tjuvens" och att vissa tror att illamående gör graviditeten säkrare... men så är det ju inte! Hon pratar liksom om det snarare som en norm här... intressant tycker jag!

Sen kanske det har att göra med hur mycket man i vanliga fall känner av hormoner, mensvärk osv. Jag har grym mensvärk och grym pms, vilket jag tänker kan påverka att jag känner av växtvärken extremt mycket. Och jag har ofta problem med magknip och svullen mage, vilket kanske är orsaken till att jag nu får EXTREMT svullen mage och magknip när jag äter... en liten teori

Jag förstår till fullo oron, och blev själv alldeles tokig en morgon för nån vecka sen när brösten plötsligt blev liiite mindre ömma och mindre i omfång... man vill ju känna HELA TIDEN!

Håller tummarna för att allt går finfint (även för mig...)

• Astrogirl

Roligt att redan så många hittat hit och skrivit kommentarer. Känns redan bättre. Ska försöka att inte nojja mig så mycket .

SannaMac: Verkligen intressant att det är mest västerlänningar som mår illa. Låter ju väldigt konstigt. Undra vad det beror på?

hanna elise: Helt symptomfri låter ju underbart. Foglossning är väl inte så kul dock kan jag tänka mig. Hoppas du slipper denna gången.

• Astrogirl

Håller tummarna för er alla att allt går fint!

• LivräddMedStil

Har mått illa i två dagar men inte idag. Blir lite orolig men har fortfarande växtvärk/molvärk och lite ömma bröst. Hoppas på det bästa!

• LitenMy

Jag har inte mått illa nått med mina 3 innan så det kommer jag undan....men ömma tuttar?? Varför är det så säkert allt är ok så länge de ömmar?? Och ömmar de inte när då är allt kört!

Svar på tråden Inga symtom/tecken på graviditet! Fler som inte känner av graviditeten?