Inga symtom/tecken på graviditet! Fler som inte känner av graviditeten?
Jag fick det efterlängtade plusset på grav.testet den 28 dec 2010 efter ett års intensiva försök och nyligen genomförd fertilitetsutredning och spolning av äggledarna. Då trodde jag absolut inte att jag var gravid, då jag på BIM kände precis samma molverk som jag brukar känna innan mens, men till min stora förvåning så fick jag ett stort fint plus på stickan.
Dagen efter plusset kände jag också rejäl molvärk på kvällen och lite ömma bröstvårtor. Sedan dess har alla tecken försvunnit. Nu är jag i vecka 6 + 3 (7 + 3 enlig bm) och jag känner mig precis som vanligt. Detta har gjort att jag blivit orolig för att det hänt något med fostret därinne eller att allt kanske inte är som det ska. Vanligtvis brukar gravida bli väldigt trötta, må illa, ha ömma svällande bröst, får avsmak för t.ex. kaffe eller någon typ av mat eller så. Tröttheten brukar ju vara något som de flesta drabbas av, men inte jag (ännu iallafall). Illamåendet är det ju en del som slipper och jag hoppas jag slipper det också. Verkar ju lovande iaf.
Försöker intala mig själv att allt är som det ska och försöker njuta av att vara gravid, men oron finns där hela tiden gnagande i bakhuvudet så länge jag inte känner av något. Har funderat på att gå till privat klinik och göra ett VUL för att kolla att allt ser bra ut, men har inte bestämt mig än.
Om det är fler som inte har några symptom/tecken på er graviditet så skulle jag tycka det vore kul om vi kunde följas åt här och se om de dyker upp senare i graviditeten eller inte alls.
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-31 23:51
Tyvärr hade fostret/embryot dött i v 7. Fick reda på detta idag på UL/VUL då jag trodde jag var i v 10. Magkänslan sade dock att något var fel då jag inte haft några direkta grav.symptom, men man hoppades ju ändå på att det var fel och att det skulle finnas ett levande foster därinne, men tyvärr var det inte så. Ska nu in på skrapning. Hoppas jag återkommer hit till FL senare i vår då mensen kommer igång igen.
Håller tummarna för era andra att ni slipper uppleva detta och att allt går bra med era graviditeter.
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-25 18:33
Är gravid igen nu på andra försöket efter MA. Hade hjälp av Pergotimetabletter denna månaden, vilket verkat vara ett lyckat drag. Hoppas på bättre tur denna graviditeten.