• Satine87

Pergoätare: Ni som blev överstimulerade/svarade väldigt bra, hur många barn blev det?

Tankarna bara snurrar... 
    Jag har ätit min första enkeldos med pergotime (har PCO)
    Min läkare ringde mig igår efter progesteronprovet och sa att jag svarar VÄLDIGT bra då resultatet var väldigt högt, kommer inte ihåg om han sa överstimulerad eller inte. Om jag inte lyckats bli  gravid ska jag göra vul för att kontrollera så att "inte 5 blåsor mognar" som han sa..
    Nu är jag orolig att det är flera stycken... har en känsla i kroppen att jag faktiskt är gravid.... Tvillingar skulle vara okej, men om det är fler än så ökar ju bland annat risken för både mig och barn har jag läst.

Nån som känner igen sig? Framförallt när det gäller att få ett högt resultat på prog-provet (vet tyvärr inte siffran)
    Hur många barn blev det? Nån som gjort reduktion?

Kan tillägga att jag ska få kolla m vul i v 6 om jag plussar då det förhoppningsvis syns... 

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Pergoätare: Ni som blev överstimulerade/svarade väldigt bra, hur många barn blev det?
  • Satine87

Åå en röst iallafall Tungan ute Misstänkte att det inte var så många som skulle kunna svara. Skriv gärna hur det kändes vid äl, när det slutliga beskeded om antal kom och om det blev friska barn (om de är födda)

• Taggiz

Jag har svarat väldigt bra på pergon och har fått göra VUL och även progesteron varje gång. Har släppt flera ägg men trots månader av pergo har vi ännu noll barn och inga på gång heller. Tre var okej för min läkare men om jag nån gång skulle släppa fler så skulle vi få sexförbud. Men två och tre har förekommit men inte fler än så. Läkaren sa också att det är en liten chans att alla ägg skulle befruktas utan enligt honom var det störst chans att ett ägg befruktades även om man hade flera på gång. Men ja, inget av dem blev någon början till barn för oss ändå.

• Satine87
    Taggiz skrev 2011-01-13 23:22:24 följande:
    Jag har svarat väldigt bra på pergon och har fått göra VUL och även progesteron varje gång. Har släppt flera ägg men trots månader av pergo har vi ännu noll barn och inga på gång heller. Tre var okej för min läkare men om jag nån gång skulle släppa fler så skulle vi få sexförbud. Men två och tre har förekommit men inte fler än så. Läkaren sa också att det är en liten chans att alla ägg skulle befruktas utan enligt honom var det störst chans att ett ägg befruktades även om man hade flera på gång. Men ja, inget av dem blev någon början till barn för oss ändå.
    Tack för svar! Hoppas att du blir gravid snart!
  • VitaRosen

Fick twins efter att ha kört 3 pergo-enkelkurer då två av dessa kurer slutade i att ett ägg blev befruktat för att sedan sluta i missfall i v. 6-7 och kur nr. tre inte ledde till någonting. Fick sedan dubbelkur och i v. 7 så såg vi två minismå friska hjärtan som pickade!!!!

• Satine87
    VitaRosen skrev 2011-01-20 20:49:23 följande:
    Fick twins efter att ha kört 3 pergo-enkelkurer då två av dessa kurer slutade i att ett ägg blev befruktat för att sedan sluta i missfall i v. 6-7 och kur nr. tre inte ledde till någonting. Fick sedan dubbelkur och i v. 7 så såg vi två minismå friska hjärtan som pickade!!!!
    Grattis till tvillingarna! Jag längtar till vul så jag får veta!
Svar på tråden Pergoätare: Ni som blev överstimulerade/svarade väldigt bra, hur många barn blev det?