Anonym (apan),
Herregud, vad är det för en värdelös Dermatolog du har råkat ut för?? Gör de rätt så försvinner hårstrået OCH hårsäcken för alltid så det är omöjligt att det ska kunna växa ut något igen!
Sen kan det ju vara så att du har väldigt kraftig hårväxt och att det är nya hårstrån som kommer ut hela tiden.. Låter också väldigt dyrt tycker jag..
Pröva att söka dig till någon annan för att se om det lyckas bättre, eller hör med den du har varit hos varför hon tror att du fortfarande är hårig och t.om om det går att få några pengar tillbaka om hon misslyckades med din behandling!
Mina ben har jag fått fason på genom laserbehandling, IPL kallas det och det funkar också! Nackdelen är att det gör väldigt ont och kostar mycket pengar, man måste göra 4-6 behandlingar, men sen är håret borta för alltid!
Med IPL ska man också kolla upp noga vem man går till, jag gjorde min första sån behandling på en salong i Växjö, och de brände sönder mina ben totalt.. Jag hade stora brännmärken över hela benen i 4 år, nu har de äntligen bleknat bort, men det var hemskt!
Nu går jag till en bra Dermatolog som kan sin sak!
Känns ibland skit att behöva lägga så mycket pengar, smärta och tid på nåt så onödigt som hår, men har man otur att vara extra hårig så är det faktiskt värt det i slutändan!
Ett hudvårdstips också, försök att inte plocka håren med pincett, när man gör det så startar man en liten reaktion i hårsäcken som blir "irriterad" och producerar nya hår, det hjälper för stunden, men i längden är det värdelöst för det kommer bara fler och fler hårstrån.. vaxa är betydligt bättre i så fall, för då "irriterar" man en större hudyta på en gång, och det blir inte samma reaktion i hårsäckarna.
Men som sagt, från en som har prövat ALLT inom hårborttagning, det enda som har hjälpt mig är Diatermi för enstaka hårstrån t.ex under näsan, hakan, och laserbehandling för större områden såsom ben, bikinilinje etc...
Lycka till!