• Molban

Nintendo ds spel lämplig för femårig prinsessa

Hej!

Vår stortjej fick ett Nintendo DS i julklapp och jag skulle vilja köpa något mer spel i födelsedagspresent. Hon har ett spel med Littlest petshop och ett med Fifi, och eftersom Petshop är poppis hos henne funderade jag på något mer...men det är ju så dålig information om dem på förpackningarna! Är det "same same" om man köper ett till? Lite skillnad förstår jag ju att det är, men på det stora hela. Eller ska vi satsa på Super princess peach? My little pony? Dora? Tacksam för tips!

• Svar på tråden Nintendo ds spel lämplig för femårig prinsessa
  • mammaNena

vi ska köpa kalle kunskap till vår 5 åring, hon fick oxå ett i julklapp. vi köpte ett rosa som va någon "special" och då fick man med ett "mode spel" det skulle vara för barn. hon fattade ingenting (allt på engelska) och det va så jag tyckte det va svårt i början. Man skulle driva en egen butik, designa kläder och även köpa in ett lager! och detta va för barn!?!
    Men men, kalle kunskap finns ju i massa olika, och då lär de sig lite matte, läsa, räkna på köpet

• Crazy Baby

Här hemma körs Super Mario varm i dotterns (5år) DS! Hon har även ett Kalle Kunskap och Josefin spel som hon gillar!

• Miew
    Crazy Baby skrev 2011-01-13 20:03:56 följande:

Här hemma körs Super Mario varm i dotterns (5år) DS! Hon har även ett Kalle Kunskap och Josefin spel som hon gillar!

Samma går här hos min nyligen blivna 6 åring Plus något Hello Kitty spel hon fick av sin morfar.
    Viggo & Gry & Veras mamma
Svar på tråden Nintendo ds spel lämplig för femårig prinsessa