MikaW skrev 2011-01-16 06:41:19 följande:
Hej! Går in i v 29 idag.. det här är min andra graviditet och jag har varit rätt dålig ända från början... Illamåendet blev bättre där i v 18 ungefär men då började jag få svår foglossning istället! Har varit 100% sjukskriven sedan v 19 och det tär verkligen på mig att inte kunna röra mig normalt! Hade ingen foglossning alls i min första graviditet så ja var inte all förberedd på något sånt!
Min man är dock väldigt stöttande och hjälper till med allt jag inte klarar av men nog tär det på förhållandet lite extra nog..
TS: tråkigt med din kille! Hoppas det löser sig på bästa sätt när bebis kommer!
Jag är faktiskt lite orolig för tillfället över att bebis inte rör sig lika mycket som vanligt, känner bara små buffar nu och då sen igår, annars brukar det vara full rulle... Har nån annan här haft liknande?
Oki, jag är oxå sjukskriven fast sen v7 typ 100% och ff sjukskriven för jag mått så dåligt o gör ff=( jag känner igen det där med att han inte sparkar lika mkt samma för mej och fått förklaringen att han kan ligga på ett annat sätt vissa dagar och kan va tröttare mm så därför men inge farligt men känner man inget alls ska man alltid ringa förlossningen o prata med dom, ett annat tips är att dricka massa kallt vatten i en följd och sen kanske spela musik nära magen de brukar funka, men annars kan man få åka in på kolla beroende vad de på förlossningen säger det fick jag göra i v25+2 va livrädd inte kännt på ett o ett halvt dygn så ringde o de sa kom in o kolla så jag blir lugn så de mätte med dosa o band runt magen i 40min aktivitet i magen o sen ul, va underbart att få se honom igen=) ! men han blev jätte vild ganska fort efter jag kommit in så de va jätte bra