• Sirendes

    Hur lång tid brukar frakten ta från England?

    Köpte för ett tag sedan varor från en onlinebutik i England (enligt tidigare erfarenheter och bekantas erfarenheter är de seriösa). För två veckor sedan fick jag ett meddelande där det stod att paketet var skickat. Jag har inget exakt minne av hur lång tid leveranserna brukar ta men inte mer än en vecka, brukar alltid glatt överraskad tänka "Åh, är det redan här!" men denna gång känns det som att det tagit oändligt lång tid utan minsta tecken på att det är på väg.

    Är det normalt att det tar över två veckor för ett vanligt paket (med posten) att komma från England till Sverige?

  • Svar på tråden Hur lång tid brukar frakten ta från England?
  • Mstery

    jag väntar också på paket från england, jag handlade på feelunique. har handlat där förut utan prob. dom skickade ett mail om att mina varor var skickade den 29dec.. tar sjukt lång tid denna gång


    Jocelyn april -07, Nathaniel augusti -08,
  • Sirendes

    Hehe.. Mina varor skickades också den 29 december, ska vi vänta tillsammans? Skönt att vi i a f är två.. Handlat från Jersey Beauty Company.

  • Mstery

    nu googlade jag lite och det verkar som att båda företagen liggen på en liten ö utanför frankrike! ehm.. antagligen tillhör dom england då. skumt. bor du också i stockholm? vi lär ju få dom rätt samtidigt ändå, slipper man vara lika orolig iaf


    Jocelyn april -07, Nathaniel augusti -08,
  • Sirendes

    Ja skönt :) Vi har bott och kommer förhoppningsvis bo i Sthlm igen (när vi hittar bostad) men just nu befinner vi oss i Borås.. Inom Sverige brukar det gå ganska snabbt oavsett tid på året tycker jag Glad om någon av oss får först så kan man tänka sig att den andra får sitt paket nästa dag eller så Skrattande eller samma dag.

  • jådåsåatt

    Fast jag har för mig att jersey beauty skickar från Hongkong.

    Annars tar det ungefär en vecka från storbrittanien.

  • Sirendes
    jådåsåatt skrev 2011-01-15 13:42:13 följande:
    Fast jag har för mig att jersey beauty skickar från Hongkong.

    Annars tar det ungefär en vecka från storbrittanien.
    Det stod att paketet skickas med Royal mail och att frakten till europa (utanför Storbritannien) tar längre tid. Tidigare har jag aldrig väntat längre än en vecka på deras varor :)
  • jådåsåatt

    Som sagt, jag kan ha fel, det var säkert ett år sedan jag beställde därifrån.

    Kolla på ditt postkontor om de har brevet. Om du kommer ihåg hur jersy beauty brukar förpacka sina varor är det inga problem att leta efter det.

  • Sirendes
    jådåsåatt skrev 2011-01-15 19:34:51 följande:
    Som sagt, jag kan ha fel, det var säkert ett år sedan jag beställde därifrån.

    Kolla på ditt postkontor om de har brevet. Om du kommer ihåg hur jersy beauty brukar förpacka sina varor är det inga problem att leta efter det.
    Det är lugnt! Tack för dina svar.

    Jag har bara beställt enstaka saker tidigare och paketen har varit så små att de kunnat levereras hem men denna gången får jag nog gå och hämta det någonstans, jag har skrivit och frågat JBC i fredags och då svarade de att paketen till hela europa blivit försenade och att hon trodde att jag skulle ha mitt inom några dagar. Är så sjuk just nu så jag orkar inte ta mig bort till postutlämningsstället men tack för tipset! Snällt.
  • systersandra

    Det brukar bara ta några dagar,har beställt från några internetshoppar,och det går rätt snabbt,kan ta lika lång tid från Sverige.

  • Shadilly

    Eftersom jag nyligen har skickat ett paket så har jag fått information om att Posten tydligen har några slags förseningar vad gäller pakethantering. Det berodde på problem med fordon.

    Så det är inte omöjigt att det ligger i någon hög av försenade försändelser i Sverige och väntar på att bli avbetade


    Sonen tittar på en bild av en ko som handmjölkas ner i en stäva och utbrister glatt: -TITTA! Kossan OCKSÅ kissa pottan!
  • Mstery

    jag fick mitt paket idag


    Jocelyn april -07, Nathaniel augusti -08,
  • destiny391

    Min gudmor I Sverige skickade ett paket till min syster har I England som kom fram ca 3 manader senare sa ibland tar det laaaaang tid :)

Svar på tråden Hur lång tid brukar frakten ta från England?