• Pigelinen

Kan man åka till Rhodos i mitten av oktober, tillräckligt varmt?

Vi ska ut o resa i oktober, runt mitten av oktober och hittade en trevlig o prisvärd resa till Rhodos i mitten av oktober. Vi kommer vara 8 vuxna, en 3 åring och ett spädbarn. Vi kommer vara borta en vecka. Men nu har andra personen ifrågasatt vårt resmål eftersom även denna person säger att det inte är varmt där då??? Stämemr det? Enligt säljaren så är det 24grader (ungefär) kallare på nätterna men varmt i vattnet.

Börjar fundera på om man ska hitta något annat resmål istället, Cypern el Turkiet men vi var så sugna på Grekland.

Vad säger ni? Någon som har erfarenhet av Rhodos i oktober???

• Svar på tråden Kan man åka till Rhodos i mitten av oktober, tillräckligt varmt?
  • joojoo

Jag har varit där i början av oktober och då var det inte väldigt varmt, men garanterat 24 grader iaf. Vi badade alla dagar och jag tyckte att det var precis lagom. Man slipper svettas hela tiden.

• LindizJ

jag vet inte om rhodos men cypern ska enligt uppgift vara varmt i oktober!

• Pigelinen
    LindizJ skrev 2011-01-13 23:21:57 följande:
    förressten om ni åker till rhodos...se upp för club greece!
    vad är det?

men enligt internet så skiljer det bara en grad mellan Rhodos o Cypern...
  • LindizJ
    Pigelinen skrev 2011-01-14 09:39:37 följande:
    vad är det?

men enligt internet så skiljer det bara en grad mellan Rhodos o Cypern...
    club greece är ett semesterföretag som säljer semesterpaket genom väldigt märkliga metoder.
    råder er att vara försiktiga med dem....
  • LindizJ
    LindizJ skrev 2011-01-14 14:26:48 följande:
    club greece är ett semesterföretag som säljer semesterpaket genom väldigt märkliga metoder.
    råder er att vara försiktiga med dem....
    de haffar en på gatan...
  • Lia10

Jag har varit på Rhodos i oktober och det fungerade jätte bra. Solade och badade som på vilken sommarsemester som helst, förutom att det var lite svalare :)

• Pyff

Vi var på Rhodos första veckan i oktober för ett par år sedan och vi var as-nöjda! Det var runt 30 grader på dagarna och regnade bara ett par timmar en dag

Pyff på er!
Svar på tråden Kan man åka till Rhodos i mitten av oktober, tillräckligt varmt?