• Anonym

vad är nyanserat joller? ska på 10 mån kontroll

vad är nyanserat joller egentligen för det frågar de väl efter på 10 mån kontrollen? Vet inte vad det innebär alls..

Min lilla säger eee ooo aaa och kan säga ba och bo och mmmmmm och bbbb och ffffff ...

Annars tjut, skrik, gråt, skratt, vrålande, blåser med munnen... och säger ovanstående små ljud i olika tonfall...

kan någon förklara? är min bebis efter? 

• Svar på tråden vad är nyanserat joller? ska på 10 mån kontroll
  • Anonym

Min son sitter och verkligen pratar, man skulle kunna ta det för japanska eller något annat klurigt språk.

Men jag har ingen aning, därför lägger jag denna tråden till favoriter och hoppas någon bättre vetande svarar.

• Anonym
    Anonym skrev 2011-01-13 23:43:05 följande:
    Min son sitter och verkligen pratar, man skulle kunna ta det för japanska eller något annat klurigt språk.

Men jag har ingen aning, därför lägger jag denna tråden till favoriter och hoppas någon bättre vetande svarar.
    Oj vad avancerad !! :)

Eller så är det så de ska låta och min inte gör det? :/ Oj blev osäker nu!! 
  • Anonym
    Anonym skrev 2011-01-13 23:47:05 följande:
    Oj vad avancerad !! :)

Eller så är det så de ska låta och min inte gör det? :/ Oj blev osäker nu!! 
    Nej, tror det är väldigt individuellt, förlåt att jag inte skrev det, ville bara lägga tråden i favoriter... för trött.... :(

Men jag tror inte heller på att man MÅSTE kunna saker vid en viss ålder, och hon kan ju få ut ljud, alltså är hon inte stum, resten kommer senare...
  • Anonym

Kanske någon annan som vet?

• Anonym

Wow ingen vet? Kanske borde de då förtydliga i sin info..

• Butterscotch

Jag vet inte exakt vad det betyder, men jag tror att man menar att barnet ska kunna svara föräldrarna när de pratar med barnet, samt jollra i olika tonlägen. Typ. Om barnet har en hörselskada så kan det förmodligen inte låta på så många sätt, eftersom det inte har kunnat höra vuxna låta i olika tonlägen.

• Anonym

När barnen jollrar bababa dadada papapa mamama

• Anonym

Ok så då gör inte min son det? Om det är mamama dadada...

• Butterscotch
    Anonym skrev 2011-01-14 23:03:55 följande:
    Ok så då gör inte min son det? Om det är mamama dadada...

Du skriver ju själv att han pratar med en massa olika ljud, det duger väl? Det behöver inte vara EXAKT "mamama dadada" de säger...
  • Anonym
    Butterscotch skrev 2011-01-15 20:29:06 följande:
    Du skriver ju själv att han pratar med en massa olika ljud, det duger väl? Det behöver inte vara EXAKT "mamama dadada" de säger...
    Jo asså jag hör ju olika ljud, även om eeeee och tjut är favoriterna. Hör ju ffffff och bbbb och bo bo bo och sedan enkla ba och bo och da.

Han försöker säga boll t.ex. när jag säger det.
Svar på tråden vad är nyanserat joller? ska på 10 mån kontroll