• Äldre 14 Jan 11:04
    3913 visningar
    5 svar
    5
    3913

    Väntetid till IVF klinik i Umeå?

    Hej! är det någon där ute som fått hjälp via IVF kliniken i Umeå? jag undrar hur länge ni fått vänta från det att ni anmälde er dit tils ni fick en tid. När jag pratade med läkaren på kvinnokliniken på NUS så sa  hon att det kunde ta 3-9 månader! det känns jättelänge! Vi vill ju bara komma igång.

    Vore tacksam för svar och ni får gärna berätta om era erfarenheter därifrån.

  • Svar på tråden Väntetid till IVF klinik i Umeå?
  • Emma och Bönan
    Äldre 18 Mar 14:14
    #1

    Undrar samma sak. Dessutom hur kommer man i kontakt med dom? Vi har ringt numret som angivits på hemsidan, men vi kommer inte fram.

  • Äldre 21 Mar 20:55
    #2
    Emma och Bönan skrev 2011-03-18 14:14:40 följande:
    Undrar samma sak. Dessutom hur kommer man i kontakt med dom? Vi har ringt numret som angivits på hemsidan, men vi kommer inte fram.
    Jag och min sambo anmälde oss till barnlöshetskliniken, fyllde i ett formulär (15 jan -11) på vll:s hemsida efter att ha träffat en läkare på Kvinnokliniken i Umeå. Idag (21 mars -11) var vi på infoträff på Skellefteå, lassaret där de håller till. Dom ska därifrån skicka en remiss till IVF kliniken i Umeå, sköterskan vi träffade trodde att det kunde dröja någon månad. Så nu är det bara att vänta igen. Landstinget i Västerbotten står för en IVF behandling och en äggdonation och då får man gå via IVF kliniken.

    Vet inte hur man själv kommer i kontakt med dem men dom måste ju ha ett telefon nr som funkar.

    Du får gärna berätta sen hur det går för er om ni får kontakt osv. Lycka till.
  • Äldre 14 Feb 11:04
    #3

    Vi har gått igenom utredning och hon skulle nu skicka remissen till Umeå så tar de kontakt med oss. Så då får vi veta hur lång kön är nu och så får man ta beslut om man vill gå in i IVF eller försöka en viss tid själva. Har inget konstaterat fel (väntar dock på AMH värdena nu).

    Följer gärna tråden och ser hur lång väntetid ni andra "får höra".

    Går ni Andra vidare till ivf pga läkarna rekommenderar det pga ett problem eller är det för att ni försökt länge (utan konstaterade problem) och nu tillåter de helt enkelt bara er att "gå vidare?

  • Äldre 14 Feb 12:27
    #4
    Kandelaber skrev 2019-02-14 11:04:52 följande:

    Vi har gått igenom utredning och hon skulle nu skicka remissen till Umeå så tar de kontakt med oss. Så då får vi veta hur lång kön är nu och så får man ta beslut om man vill gå in i IVF eller försöka en viss tid själva. Har inget konstaterat fel (väntar dock på AMH värdena nu).

    Följer gärna tråden och ser hur lång väntetid ni andra "får höra".

    Går ni Andra vidare till ivf pga läkarna rekommenderar det pga ett problem eller är det för att ni försökt länge (utan konstaterade problem) och nu tillåter de helt enkelt bara er att "gå vidare?


    Hej!

    Tror att du svarat i en väldigt gammal tråd.

    Men jag kan. Hjälpa dej, iaf till vis del, vi gjorde ivf i Umeå, våren 2017. Efter utredning i Skellefteå där inget fel hittades fick vi remis till Umeå. Tog då ca tre veckor att få en tid. Vår dotter blev till på första försöket och vi har ngr "eskimåer" i frysen som vi tänkte använda till syskon. Lycka till, ni har en spännande och ömsom läskig tid framför er!
  • Äldre 15 Feb 16:36
    #5
    Pitebo skrev 2019-02-14 12:27:07 följande:

    Hej!

    Tror att du svarat i en väldigt gammal tråd.

    Men jag kan. Hjälpa dej, iaf till vis del, vi gjorde ivf i Umeå, våren 2017. Efter utredning i Skellefteå där inget fel hittades fick vi remis till Umeå. Tog då ca tre veckor att få en tid. Vår dotter blev till på första försöket och vi har ngr "eskimåer" i frysen som vi tänkte använda till syskon. Lycka till, ni har en spännande och ömsom läskig tid framför er!


    Jo jag såg det när svaret gått iväg. Konstigt för det stod 2018 eller 19 i trådlistan. Men tack för svar iaf :)
Svar på tråden Väntetid till IVF klinik i Umeå?