• Anonym (Taskig?)

Hemma från jobbet pga sjuk sambo?

Hej,

Är ni hemma från jobbet när era sambos är sjuka (halsfluss t ex)? Verkar vara vad som förväntas av mig men jag är inte alls med på det tåget och tycker inte att man kan ta ledigt för att sambon är sjuk (om det inte är allvarligt då såklat??? Hur gör ni?

Har inga problem med att hämta medicin och pyssla om när jag väl är hemma och dyl men att jag förväntas ta ledigt för att han är sjuk...???

• Svar på tråden Hemma från jobbet pga sjuk sambo?
  • Anonym

Hade inte ställt upp på det.

• Anonym

Nähä... är man vuxen och sjuk får man klara sig själv när den andre jobbar....

• Anonym

Nä, klart man inte är hemma om sambon är sjuk, det är ju han som är sjuk inte du!
    Vem är det som förväntar sig det egentligen? Har aldrig hört något liknande. Däremot om han är pappaledig och sjuk, då kan man ju vara hemma för att ta hand om barnen.

• Queenie70

Men gud jag dör av skratt.....

• Anonym

Jag skulle inte stanna hemma om det inte var allvarligt och jag skulle inte kräva det av min sambo heller. Trivs bäst själv när jag är krasslig. Vi sover även oftast i skild sovrum.

• Anonym

Eh.. näe, han får klara sig själv. Vad jag vet finns det ingen ersättning för vård av sjuk sambo, så det skulle man ju förlora mycket pengar på -tror knappast arbetsgivaren skulle godkänna om jag ringde på morgonen och sa att jag skulle vara hemma och ta hand om min sjuka sambo -såvida det inte var riktigt riktigt allvarligt.
    Finns det någon som begär att ens sambo ska vara hemma och ta hand om en när man är sjuk..?!

• Anonym

Beror såklart på vad det är...om det är riktigt allvarligt skulle jag förmodligen vara hemma, men handlar det om mer vanliga sjukor så får han klara sig själv. Handla hem det han behöver skulle jag göra och säkert ringa och kolla läget några gånger per dag. Jag förväntar mig inte att min gubbe är hemma med mig när jag är sjuk heller - oftast vill jag helst bara vara ifred ändå.

• Miss Lau

Självklart är jag inte hemma om maken har halsfluss! Om han däremot är föräldraledig och samtidigt blir ordentligt sjuk eller magsjuk ja då stannar jag hemma för att ta hand om barnen.

• JuliaåRonjasmammis

Haha, du skämtar?! Vård av sjuk man, menar du alltså då?

Allvarligt, vill han ha dygnetruntservice får han väl ringa sin morsa eller nåt. Eller så får han väl anställa en sköterska. Brukar han kräva konstiga saker av dig? För det där är inte normalt!

Don't mess with my integrity!
  • SunnyBunny

HAHA..förlåt men det var det dummaste jag har hört;) Nej det är jag verkligen inte, och om han skulle begära nåt sånt skulle jag slänga en vetekude på honom och gått;)

Svar på tråden Hemma från jobbet pga sjuk sambo?