• skriva

Någon mer som fryser och fryser?

Jag fryser så vansinnigt på kvällarna, kan bara ligga i soffan med joggingkläder och ett duntäcke, trots att vi har 20 grader inomhus.

Samma sak i sängen. Sen vaknar jag av att jag håller på att brinna upp.

Känns det så för er också? Det verkar bli värre om jag går en promenad på kvällen när det är kallt, iofs är det inte så kallt här, strax under noll, men ändå.

Det är så jobbigt! Känns som att kvällarna blir förstörda, man har ju inte lust med något annat än att ligga.

Jag är i v.12, snart 13 och det har varit såhär nästan hela tiden. I normala fall fryser jag aldrig.

• Svar på tråden Någon mer som fryser och fryser?
  • Saknar

Ja, fy vad jag fryser ibland. I v 12 var jag jätte frusen!!!
    Nu börjar jag bli lite varmare. Är i v 18

• AmandaPitkänen

samma här... på kvällstid fryser jag så att jag håller på att dö känns det som. men sen när jag vaknar på natten ligger jag i en svettpöl!

Är det av graviditeten tror du? hade inte tänkt på det...

• skriva

Ja, jag funderar på om det kan ha med ämnesomsättningen att göra - att den går ner på kvällen när man är mer stilla. Man fryser ju om man har låg ämnesomsättning och är varm och har hjärtklappning om den är för hög, det har jag i alla fall hört av folk med sköldkörtelrubbning.

• Delfhi

Hej här en till som fryser otroligt på kvällarna.
    7+4 var igår på UL och fick se ett litet hjärta ticka -Känns underbart!!!-
    Man får stå ut med detta frysande.Hur länge skall man behöva frysa såhär?
    Hur var det med Er andra frös ni redan i v7??

Sköt om Er där ute!

• AmandaPitkänen

Delfhi: jag är bara i v.6

Fast att frysandet var ett tecken det visste jag, för det gjorde jag då jag väntade sonen också, men att jag skulle svettas så på natten? Nä det trodde jag inte!!

• jojo

Jag hade glömt detta symtom från förra graviditeten. Sitter under dubbla filtar på kvällen men svettas som en tok på natten...

• Superlinda

Jag har aldrig varit frusen av mig men nu när jag är gravid så fryser jag nästan jämt. Värst är det på kvällarna. Men hoppas på att det kanske vänder snart.

• pucken

jag är nästan i v18 och de senaste två veckorna har jag varit väldigt frusen. ingenting hjälper mot mina kalla fötter och jag börjar undra hur jag ska klara vintern när vinterjackan inte ens håller mig varm vid -1.

• skriva

Pucken: Ja, precis. Jag var ute häromdagen i min vinterjacka som jag hade i tio minus förra vintern. Det var kanske nollgradigt och jag trodde jag skulle dö. När jag skulle gå ut nästa gång fick jag ha LÅNGKALSONGER.

• skriva

Pucken: Ja, precis. Jag var ute häromdagen i min vinterjacka som jag hade i tio minus förra vintern. Det var kanske nollgradigt och jag trodde jag skulle dö. När jag skulle gå ut nästa gång fick jag ha LÅNGKALSONGER.

Svar på tråden Någon mer som fryser och fryser?