• Anonym (ont)

Huvudvärk i en månad nu

Hjälp, nu börjar jag bli orolig Foten i munnen

Har haft ont i huvudet sen runt den 20 december, i princip dagligen. Smärtan är lokaliserad till samma punkt, i pannan strax ovanför ena ögonbrynet. Smärtan ökar kraftigt vid ansträngning, och sitter alltid i 6-12 timmar i sträck. Inga värktabletter jag testat har funkat..

Gjorde en synundersökning idag för jag antog att jag behövde nya glasögon, men fick veta att synen var nästan oförändrad sen sist jag gjorde en undersökning.. Så det verkar inte vara problemet.
    Har nu ringt vårdcentralen för att boka en tid, och väntar på att bli uppringd..

• Svar på tråden Huvudvärk i en månad nu
  • Jezamine
    Anonym (ont) skrev 2011-01-14 13:27:08 följande:
    Hjälp, nu börjar jag bli orolig Foten i munnen

Har haft ont i huvudet sen runt den 20 december, i princip dagligen. Smärtan är lokaliserad till samma punkt, i pannan strax ovanför ena ögonbrynet. Smärtan ökar kraftigt vid ansträngning, och sitter alltid i 6-12 timmar i sträck. Inga värktabletter jag testat har funkat..

Gjorde en synundersökning idag för jag antog att jag behövde nya glasögon, men fick veta att synen var nästan oförändrad sen sist jag gjorde en undersökning.. Så det verkar inte vara problemet.
    Har nu ringt vårdcentralen för att boka en tid, och väntar på att bli uppringd..
    Det var ju bra att du beställt tid på vårdcentralen.
    Jag är INTE avstängd
  • Anonym (bp)

jag fick lågt blodtryck av stress vilket gav mig huvudvärk så det blixtrade - höll på nästan fem veckor innan jag gick till doktorn
    bra att du kollar upp det och hoppas det går över

• Jezamine
    Anonym (bp) skrev 2011-01-14 19:11:13 följande:
    jag fick lågt blodtryck av stress vilket gav mig huvudvärk så det blixtrade - höll på nästan fem veckor innan jag gick till doktorn
    bra att du kollar upp det och hoppas det går över
    Inte högt då?
    Jag är INTE avstängd
  • Anonym (bp)

nä, lågt blodtryck av nån anledning - och det kan yttra sig som huvudvärk, iaf hos mig. därför tänker jag i första hand på det om någon säger att de haft huvudvärk länge, därefter kommer synfel men det har ju ts redan kollat vad jag förstod?

• Anonym (ont)

Fick en tid 25 januari, så jag får stå ut med huvudvärken i nån vecka till.. Igår gjorde det ondare än det gjort någonsin dessa veckor, så jag låg och sov 6 timmar mitt på dagen..

Jag har funderat på om det är spänningshuvudvärk. Men huvudvärken kom typ samma dag som jag blev ledig inför julen, och jag har fortfarande ledigt, så jag har verkligen inte varit stressad dessa veckor.. Obestämd

• Anonym (ont)
    Petrah skrev 2011-01-14 19:04:57 följande:
    Bihålorna eller migrän kanske?
    Är inte fökyld, så det känns osannolikt. Brukar få ont i bihålorna vid förkylning, och det känns inte på samma sätt..

MIgrän vet jag inte hur det ska kännas, men jag är inte ljusskygg och mår inte illa.
  • Anonym

stress migrän

hjärntumör?

• jeanette02

Kanske spänningshuvudvärk, det kan komma också när man slappnar av efter att man har jobbat.
    Hjärntumör börjar oftast inte med den typen av huvudvärk. Sitter du mycket framför dataskärmen? Prova att vila dina ögon ordentligt från tv,dator o böcker. Själv kan jag få ont på en liten punkt ovanför ena ögonbrynet om jag sitter för mycket vid data o liknande. O jag har också kollat synen många gånger o den är felfri. Brukar också hjälpa dåligt med medicin mot den typen av huvudvärk. Mot migrän som jag har ibland hjälper däremot alltid mediciner om man är snabb med dem. Typ treo brus.
    Har du några andra symtom eller är det bara huvudvärken?
    Hoppas du får bra hjälp på vårdcentralen ts.

Svar på tråden Huvudvärk i en månad nu