• Queen81

Mjölby/Linköping

Hej, 

Ni som bor i Mjölby och Linköping, kan ni berätta hur det är att bo där?
    Jag skulle även vilja ha länkar till boendesökning om ni kan dela med er av detta.

Tack på förhand och trevlig helgSolig 

• Svar på tråden Mjölby/Linköping
  • annkar78

Gå in på linkoping.se, de har en lista på alla hyresvärdar med telenummer. Lycka till!

• Queen81
    piiiinkcat skrev 2011-01-14 15:48:10 följande:
    Jag bor i Linköping sen fyra år... har aldrig trivts här och kommer aldrig att göra...
    Hur kommer det sig?

• Queen81

Vad för områden skall man hålla sig borta ifrån?
    Vi vill gärna bo där det finns bra barnomsorg och så lite våld och kriminalitet som möjligt. 

• aLttjolajban

I linköping ska man hålla sig bort från ryd,ekholmen,nygård,berga mfl områden.
    Bra områden är blästad,aspnäset,skäggetorp(stiglötsgatan,sörgårdsgatan)hjulsbro,haninge mfl ställen
    En del områden har både bra och dåliga kvarter

• piiiinkcat
    Queen81 skrev 2011-01-14 15:56:59 följande:
    Hur kommer det sig?
    Vet inte riktigt, men tycker inte Linköping har haft något bra att erbjuda. Speciellt inte när man har barn. Då vill man gärna bo så långt härifrån som möjligt. Det är mycket bråk och invandrare. Som sagt det är en universitetsstad med mycket unga. Jag skulle nog rekommendera att man flytta till något ställe utanför Linköping i så fall... där det är lite lugnare.
    Min Traderasida ✲ www.tradera.com/category/category.aspx&ftgnr=642411
  • TheLove

Kan rekomendera Mjölby. Är från Linköping och det är som tidigare skrivit en studentstad. Vill inte att mina barn ska växa upp där. I så fall utanför tex ljungsbro, malmslätt mm... Alltså en bit ifrån centrum.

I Linköping ska man undvika skäggetorp, ryd, vissa delar av lambohov, berga... Finns säkert fler...

Mjölby har jag bott i ett par år nu och trivs jättebra!
    Allt man behöver finns och barnomsorgen är jättebra. Själv bor jag i östra och förskolan min son går på är toppen. Enda stället man inte "ska" bo på här är prästgårdsliden om jag förstått det rätt... Jag kan dock inte områdena så bra. Lägenheterna är billiga så du tjänar på att köpa gent emot att hyra...
    Dessutom tar det bara 20 minuter till linköping...

• Miia88

bor i linköping, negativt är väl att det är så mkt skitsnack rykten och lögner... iaf. i "mina" kretsar, alltså, bland oss unga..

annars är det en väldigt bra stad, bott här halva mitt liv, dvs snart 11 år.

• Bafucin

Jag bor på prästgårdsliden och trivs jättebra! Att det är ett dåligt område är numera bara ett tråkigt rykte. Jag vägrade flytta hit först, men insåg sen att det är perfekt. Nära till stan, natur, dagis o skola. Många barnfamiljer som bor här. Aldrig nåt stökigt eller skit. "dåliga" hyresgäster finns överallt. De flesta ungdomar har flyttat och de stökiga personerna med. Vill man invika dem så ska man inte flytta till Lunby (gula Pakistan), hela lunbyområdet. Många unga bor även på Tunet. Östra sidan och prästgårdsliden är lugna och bra områden.

Svar på tråden Mjölby/Linköping