• ulle85

Köpa barnvagn i Danmark...

Jag och sambon väntar vårt första barn i juni Skrattande
    I början på april ska vi åka till Danmark (Fredrikshavn) med min familj på en weekend. Jag har fått för mig att det finns mycket bättre barnvagnar i Danmark. Att det är mycket mer finesser och praktiska tillbehör på de vagnarna. Är det någon som köpt barnvagn i Danmark? Stämmer mina tankar? Någon som vet vad det är för prisklass på vagnarna i Danmark?
    Tacksam för alla svar!

• Svar på tråden Köpa barnvagn i Danmark...
  • Dixie

om du vill köa omkring med en gigantisk vagn så kan du ju handla vagn i Danmark ........

nja, jag vet inte om de är mycket mer praktiska, de är ju bara jättestora och de använder liggdelen mycket längre, de har ju ofta en hårdlift i liggdelen från början.

men de har många snygga skötväskor och barnkläder!  

• ulle85
    Dixie skrev 2011-01-14 16:56:49 följande:
    om du vill köa omkring med en gigantisk vagn så kan du ju handla vagn i Danmark ........

nja, jag vet inte om de är mycket mer praktiska, de är ju bara jättestora och de använder liggdelen mycket längre, de har ju ofta en hårdlift i liggdelen från början.

men de har många snygga skötväskor och barnkläder!  
    Så du tycker inte att vagnarna i Danmark är någon höjdare? Då kanske jag ska titta på lite skötväskor å så istället =)
  • LNE

Eller så väljer du ut en svensk vagn men köper den i danmark. jag ska köpa en teutonia syskonvagn, i Sverige kostar den 8000 kr men i danmark 6000 kr

• ulle85
    LNE skrev 2011-01-15 09:30:14 följande:
    Eller så väljer du ut en svensk vagn men köper den i danmark. jag ska köpa en teutonia syskonvagn, i Sverige kostar den 8000 kr men i danmark 6000 kr
    Jaha ok, det hade jag ingen aning om! Tack för tipset! Är svenska vagnar överlag billigare i Danmark?
  • HelenaMaria

Man kan väl säga att danskarna är lite mer klassiska när det gäller barnvagnar och svenskarna mer trendiga.
    Jag gillar Odder-vagnarna men stora är de ju såklart, även Emmaljungavagnarna i Danmark är av den större versionen. Väldigt fina dock. Barnen använder vagnarna mycket längre och de verkar inte ha bråttom att byta till sittvagn. Tyvärr kan jag inte hjälpa dig med prisuppgifter men sök på nätet. Lycka till!

• LNE

Förlåt! såg nu att den sidan jag ska beställa från är tysk! Sorry min hjärna är inte med idag känner jag.
    Kan ju rekommendera den till dig i alla fall eftersom dem är billigare  
     http://www.babyparadies-shop.de/

• ulle85
    HelenaMaria skrev 2011-01-15 09:35:48 följande:
    Man kan väl säga att danskarna är lite mer klassiska när det gäller barnvagnar och svenskarna mer trendiga.
    Jag gillar Odder-vagnarna men stora är de ju såklart, även Emmaljungavagnarna i Danmark är av den större versionen. Väldigt fina dock. Barnen använder vagnarna mycket längre och de verkar inte ha bråttom att byta till sittvagn. Tyvärr kan jag inte hjälpa dig med prisuppgifter men sök på nätet. Lycka till!
    Ok, tack för informationen!! Är vagnarna stora och klumpiga, eller är det bra att de är stora?
  • HelenaMaria
    ulle85 skrev 2011-01-15 09:38:33 följande:
    Ok, tack för informationen!! Är vagnarna stora och klumpiga, eller är det bra att de är stora?
    Det är ju en smaksak. Klart om man ska gå i trånga affärer att det är knepigare med en stor vagn men det är ju bra att liggdelen är så stor som den är. Som sagt, det är tycke och smak som styr. Tror att danska barn sover ute i sina vagnar till de är ganksa stora och då är det bra med en större barnvagn. Sök på Odder-vagnar så kan du ju se vilken storlek det handlar om.
  • HelenaMaria

Nackdelen med mindre vagnar och t.ex. mjuklift som är vanligt här i Sverige är att barnen växer ur dessa lite för snabbt, innan de eg. är redo för sittdelen.

• Dixie
    LNE skrev 2011-01-15 09:30:14 följande:
    fast teutonia är ju ingen svensk vagn........
  • sheepdog23

jag har endast haft danska vagnar och har älskat dem. De var kanon när man skulle ut med ett 10 mdrs barn och barnet skulle sover. Det var som att ha en säng på hjul. Vi tog det med när vi skulle vara hos gäster som extra säng och även på semester.  Min 3 årig frågor när han är trött om vi kan går med vagnen så han kan sova. Man kan även sätta syskonen i den om man går med en nyfödd. Det går att hitta vagnar med liggmått mellan 92 och 97cm och även en del med 97 cm lång liggmått är inte mycket längre än en emmaljunga vagn. Prova odders x-dream eller brio compact om man vill ha en mindre, men ändå stor vagn. Jag väntar nr 3 och kommer köpa en ny dansk vagn. Jag har haft min med i Köpenhamn, malmö, NYC, och även Disney World i Florida utan problem.

Svar på tråden Köpa barnvagn i Danmark...