• Nyfiken86

Gravid v.37

Hejsan!
    Jag är gravid i V.37 eller V.36+1 om man ska vara exakt..
    Bebisen ligger neråt med huvudet i mitten men är inte fixerad ännu..
    Min BM trodde kanske jag har brett bäcken, kan d vara så?
    Bebisen va ännu lite rörlig och jag följer min mittenkurva på pricken :)
    Inatt fick jag som en ihållande svag mensvärk o mådde lite illa..
    Vad kan de ha varit??
    Och ibland när jag står/går så kan d sticka till eller hur man ska förklara
    i underlivet o kännas lite tungt.. Vad e de??

Tacksam för svar!

• Svar på tråden Gravid v.37
  • Nyfiken86

Känns som den ihållande svaga mensvärken plus stickningar
    är tillbaka.. o magen är helt hård för bebisen trycker överallt.. :)

• crossfit

Jag är också i v37. 36+4.
    min bebis är fixerad, men jag känner igen de där stickande känslan i underlivet. Trodde det hade att göra med att den var just fixerad.

• Maroschka

Att det sticker och ilar är väl ofta att dom borrar sig nedåt.

~Jakob 060415~ ~Olivia 080618~ ~~Vilda 101214~~
  • Nyfiken86

Okej.. då kanske bebban borrat ner sig nu? :)
    Gjorde ont en stund förut oxå.. men nu släppte de..

• YeNniTa

Kanske din bebis håller på att fixera sig :) min är fixerad men fortfrade känner jag samma känsla där nere. Är i vecka 36+2

• Nyfiken86

Va ju hos BM igår.. då låg bebisen fint neråt med huvudet i mitten
    men var inte fixerad än.. men kanske nu då? :)
    Känns d när dom gör de..???
    Jag fick typ ont o stickningar o grejjer.. men d försvann nu.. :)

• ebbebulan

gick in vecka 37 idag, alltså 36+0 men det känns ju som en evighet innan det är dax... räknar kallt med att gå över o invänta igångsättning. tror jag intalar mig det "värsta" bara för att klara av ifall det blir så. har en son sen tidigare o han är född vecka 39+1 så då slapp jag det o varför skulle man har tur två gånger??? 

känner oxå hur bebben borrar sig neråt o det ilar/sticker i bäckenet, det kommer o går liksom. ska till bm på måndag o jag hoppas allt det bra ut. har haft lite högt blodtryck men inget protein i urinen.

har ni allt förberett hemma? ska hämta hem vagnen nästa vecka tänkte jag o börja packa bb-väskan (förra gången gjorde jag det när vattnet gått) men annars är allt förberett.   

♥ mamma till ebbe -08 o mini i magen bf 20110210 ♥ www.frujansson.wordpress.com
  • Nyfiken86
    ebbebulan skrev 2011-01-14 17:59:58 följande:
    gick in vecka 37 idag, alltså 36+0 men det känns ju som en evighet innan det är dax... räknar kallt med att gå över o invänta igångsättning. tror jag intalar mig det "värsta" bara för att klara av ifall det blir så. har en son sen tidigare o han är född vecka 39+1 så då slapp jag det o varför skulle man har tur två gånger??? 

känner oxå hur bebben borrar sig neråt o det ilar/sticker i bäckenet, det kommer o går liksom. ska till bm på måndag o jag hoppas allt det bra ut. har haft lite högt blodtryck men inget protein i urinen.

har ni allt förberett hemma? ska hämta hem vagnen nästa vecka tänkte jag o börja packa bb-väskan (förra gången gjorde jag det när vattnet gått) men annars är allt förberett.   
    Jag tycker d känns som d börjar närma sig.. men jag kan inte förstå att jag verkligen ska föda ut
    ett barn.. mitt eget barn.. d e så overkligt.. känns som man ska förbi gravid :)
    Tror du verkligen du går över tiden??
    Jag hoppas min bebba vill komma tidigare :)

Joo allt är nästan klart hemma.. och BB väskan är packad.. jag har bestämmt att
    jag ska föda tidigare ;)

Undra om våra bebisar håller på att fixera sig nu??
  • whatever

Känner igen både
    Mensvärk och stickningar, både nu och från förra grav. Går in i vecka 37 på
    Söndag.

• ebbebulan
    Nyfiken86 skrev 2011-01-14 18:07:55 följande:
    Jag tycker d känns som d börjar närma sig.. men jag kan inte förstå att jag verkligen ska föda ut
    ett barn.. mitt eget barn.. d e så overkligt.. känns som man ska förbi gravid :)
    Tror du verkligen du går över tiden??
    Jag hoppas min bebba vill komma tidigare :)

Joo allt är nästan klart hemma.. och BB väskan är packad.. jag har bestämmt att
    jag ska föda tidigare ;)

Undra om våra bebisar håller på att fixera sig nu??
    jo visst närmar det sig men det känns ändå som en evighet kvar. längtar efter bebben o vill ha h*n i famnen. 
    ♥ mamma till ebbe -08 o mini i magen bf 20110210 ♥ www.frujansson.wordpress.com
  • YeNniTa

Jag har allt klart :D o bara väntar o väntar ... Tror att jag kommer gå över tiden men vi få se alla här hemma gissar innan februari iallafall, vem vet :) min e nog fixerad, har fått två olika svar men jag känner d så. Det här är mitt andra barn o första kom i vecka 38. Har varit sjukskriven för prematura sd sen v.20 o slemproppen har kommit i omgångar i snart två veckor.... Massa ont så att jag går på citodon när jag inte står ut mer. Hur mår ni tjejer??? Vet ni vad ni kommer att få? Flickor elr pojkar???

• Nyfiken86

Vi ska få en liten flicka :)
    Och jag har inga förvärkar eller liknande..
    Fick den där smärtan ett tag idag men e som bortblåst nu..
    O bebban värkar ha somnat :)

• YeNniTa

Va kul :) vi ska också få en flicka :) du e väl beräknad den 7:e? En dag innan oss

• Nyfiken86
    YeNniTa skrev 2011-01-14 21:44:46 följande:
    Va kul :) vi ska också få en flicka :) du e väl beräknad den 7:e? En dag innan oss
    Nej den 9/2 :))
  • Lillary

Hej!

Har inte läst alla inlägg men känslan som stickningar är att barnets huvud ligger nere i bäckenet o trycker på - känner igen det så väl - är gravid med mitt fjärde barn o är i v 36+ 2 - beräknad förlossning den 9/2... :)
    Hoppas på tidigare då jag har ENORMA förvärkar, HEMSK foglossning , går med kryckor o vill ha våran lilla KILLE hos oss!
    Längtar ihjäl oss här nu!

Våran som har inte fixerat sig då det är mer vanligt att de gör det nära förlossningen om de ens gör det då?

• Nyfiken86
    Lillary skrev 2011-01-15 14:44:56 följande:
    Hej!

Har inte läst alla inlägg men känslan som stickningar är att barnets huvud ligger nere i bäckenet o trycker på - känner igen det så väl - är gravid med mitt fjärde barn o är i v 36+ 2 - beräknad förlossning den 9/2... :)
    Hoppas på tidigare då jag har ENORMA förvärkar, HEMSK foglossning , går med kryckor o vill ha våran lilla KILLE hos oss!
    Längtar ihjäl oss här nu!

Våran som har inte fixerat sig då det är mer vanligt att de gör det nära förlossningen om de ens gör det då?
    Hejsan!
    Okej.. då kanske min bebis har fixerat sig nu?
    Efter alla stickningar o lite värk? Spännande :)

Vi är beräknad samma dag :)
    Jag hoppas oxå på tidigare.. men d återstår att se..

Ha d bra och lycka till med bebban :)
Svar på tråden Gravid v.37