• svalsta

Bebisen/nyfödd mest lik pappan??

Jag undrar om det är så för de flesta? Att barnet när det föds mest är lik fadern??

Har hört något om att det är biologiskt, att i djurvärlden så är det så för att inte pappan ska "stöta bort" djurungen/ungarna.. Dom ska se likheter i sig själv i barnet ?

För mig var det så iaf, och för alla mammakompisars barn också =)
    Men nu 9 månader senare så börjar hon bli mer och mer lik mig =)

• Svar på tråden Bebisen/nyfödd mest lik pappan??
  • Meus Veritas

Albin var inte det minsta lik mig när han föddes det är han visserligen inte nu heller fyra år senare :-/

• SilverEmma

Jag har hört samma sak men vet inte om det stämmer. Båda våra barn var en kopia av sin pappa när de föddes med äldsta blev snabbt mer och mer lik mig. Minsta tjejen har fortfarande pappans och hans släkts utseende.

• yessan

Så var det för oss oxå,helt sjukt lik pappan i ca 2år.. Men nu så börjar ja få vara med :)
    Har oxå hört att det ska vara så..

• luckyme83

här är det tvärtom ..bägge var lika mig...men nu är sonen mer lik pappan....dottern är bara 4 månader så det kan ju ändras =)

• hmcc

Min dotter är en KOPIA av sin pappa...jag undrar om jag är släkt med henne överhuvudtaget

• JuliaåRonjasmammis

Njäe, första liknade sin farfar lite efter några dar, men det gick över lika snabbt. Annars fanns ingen släktlikhet alls. Andra barnet såg mest ut som en avkomma till Ronja Rövardotter och en fasligt ilsken rumpnisse.  Ingen av alternativen är pappa till barnet så det stämde inte där heller.

Don't mess with my integrity!
  • Luulu

Har också hört det men våran son va mest lik mig när han föddes men blir mer och mer lik pappa :)

• Puma87

Min första kommentar när dottern föddes var att pappan absolut inte kunde förneka faderskapet. Lik pappa men söt ändå ;)

Kitty 081003
  • lunkentuss

Våra barn var mest lika min syster o min mans syster när dom föddes =) Inte alls lik oss...

Svar på tråden Bebisen/nyfödd mest lik pappan??