• Tainted

Kan man få hembesök av läkare i gbg-området? misstänker hjärnhinneinfl.

dotra på 4 år visar alla tecken på hjärnhinneinflammation, ringde nyss 1177 som bestämt sa att vi skulle åka till akuten.
    men dottern sover och jag har varken bil eller körkort, och vännerna har druckit.

finns det kvar att man kan ringa nånstans för att få hembesök av läkare? minns att det fanns när jag var barn iaf.

tacksam för omgående svar

• Svar på tråden Kan man få hembesök av läkare i gbg-området? misstänker hjärnhinneinfl.
  • Linda1976

Ingen aning, men ta en taxi. Ring Taxi Göteborg 650 000 och begär en bil med barnstol.

Antar att ni ska till Östra? 

Min smak är mycket enkel - jag nöjer mig bara med det bästa.
  • Linda1976

Jag minns också att det fanns hembesök i början på 80talet.... Det har nog lagt ner!

• Emerun

Väck dottern och ta en taxi(begär en med bilstol i) till akuten tycker jag, om det hjärnhinneinflamation så kan man bli dålig väldigt fort, speciellt barn!

• lianem

Kolla om dom kan skicka ambulans. Ring en taxi. Men är det inte viktigare att se om hon är allvarligt sjuk än om hon blir väckt? Om dom undersöker henne hemma eller borta så kommer dom nog vilja göra det i vaket tillstånd. Jag skulle aldrig tveka om att åka in. Det är ett så pass allvarligt tillstånd. Lycka till! Hoppas hon blir frisk.

• Linda1976

Googlar man verkar  det mest vara rullstolsburna eller äldre som kan få, men inte akut.

• Trollet Ludenben

ta en sjukresa till östra istället. Det kostar 150 kr oavsett vart i gbg du reser ifrån. Billigare än taxi, det gör ofta vi.

Älskade ungar
  • Tainted

saken är den att det började redan igår kväll med feber, huvudvärk och väldigt ont i nacken, blev dock bättre idag på dagen med alvedon. nu drog det igång igen vid 18tiden och hon har även ont i magen och halsen utöver de andra symptomen, samt högre feber.

det som gör mig skeptisk är att det ändå var ett dygn sen det startade, och hon var ändå bättre på dagen idag. någon som har koll?

Svar på tråden Kan man få hembesök av läkare i gbg-området? misstänker hjärnhinneinfl.