• Skluff­en
    Äldre 14 Jan 20:41
    15580 visningar
    3 svar
    3
    15580

    Spelregler till "Min bondgård" från Ravensburg (årets spel 1985)???

    Har ett komplett spel sedan vi var små, men saknar själv regelhäftet...

    Om jag minns rätt så väljer man varsin gård och varsin traktor, man börjar på start och går så många varv som behövs. Man får kort på djur-rutorna och när djuren rymmer lämnar man tillbaka ett kort. Är det fyra man ska för att få köpa ett djur på marknaden? Man får inget kort på marknaden va? Trasig traktor = stå över ett slag, eller? Säg till om jag minns något fel!

    Vad betyder tuppen och de kortspelande bönderna? Det har jag glömt.

    Man får bara köpa ett djur per marknad och 2 på den som det står x2 på?

    Hamnar man på startrutan händer ingenting eller???

    Jättetacksam för hjälpen, för spelet är i jättefint skick i övrigt och skulle vara så kul att kunna spela det med barnen.

  • Svar på tråden Spelregler till "Min bondgård" från Ravensburg (årets spel 1985)???
  • Äldre 14 Jan 21:58
    #1

    Tuppen betyder att man får ta ett valfritt djurkort. Bönderna betyder att man får ett kort av varje medspelare.
    Man får inget kort på marknaden, Fyra kort för att få köpa ett djur.  det händer ingenting på startrutan.
    trasig traktor och marknaden är rätt. Är ganska säker på att reglerna är så.. Har dom inte framför mig men spelade spelet för några veckor sen. Glad

    Det är ett väldigt roligt spel. det spelades många gånger i min familj när jag var liten.. och nu när vi är på besök hos mormor o morfar Glad

  • Skluff­en
    Äldre 14 Jan 22:08
    #2

    Tack så jättemycket!!! Nu ska här spelas  Solig

  • Äldre 24 Dec 12:31
    #3
Svar på tråden Spelregler till "Min bondgård" från Ravensburg (årets spel 1985)???