Hjälp mig bli skuldfri!
Hej nu behöver ja hjälp från er som kan lite mer..
För 2år sedan mådde jag väldigt dåligt psykiskt (var sjukskriven pga detta) och betalade inte mina räkningar.
Jag har sedan jag var 18 (är idag 22) gått på soc men undantag för att jag jobbade i ca 4månader och fick csn lån i ca 3månader.
Nu är jag föräldraledig och har lägsta ersättning från FK..
Jag har en hel del skulder från olika inkasso. Jag har sedan sommaren börjat se över dessa och betalat av några. Men jag ser verkligen ingen ände!! Jag har ingen aning om hur många inkasso de är totalt, summorna eller vad de gäller för något!!
Nu har jag fått ett brev om en skuld från ett företag jag inte känner igen. Aptor AG? Och jag läste lite på internet och om dessa skulle ha köpt min skuld skulle jag tydligen fått ett denuationsbrev. Vad är detta? Om jag inte fått ett vad gäller då? Hur går jag vidare med detta isåfall?
Hur tar jag reda på alla mina skulder? Vad krävs för skuldsanering? Jag skulle tippa på att skulderna ligger kanske sammanlagt på 40 000 idag (överdrift) med räntorna som tickar..
En annan fråga oxå.. När jag var ca 10år beställde jag böcker från bla Pollux i mitt namn och förfalskade min mors underskrift. Min mor är villig att ta över dessa skulder men dom accepterar ej detta.. Vad gör ja?