• MissL01

TOEFL TEST, Någon som har gjort det?

Jag undrar om det är någon som har gjort TOEFL testet? Jag e inte bra på att skriva på engelska men har bra hör förstoelse och bra på att prata. Jag har G i Engelska, men undrar om provet är svårt och avancerad.

Uppskattar alla svar! Tack!

• Svar på tråden TOEFL TEST, Någon som har gjort det?
  • LondonAnnika

TOEFLprovet är ett svårt prov, jag håller på att plugga för fullt till mitt test i mars. jag har också godkänt i engelska men har bott i London och har fortfarande en massa att plugga

• Cia o krabaten

Jag gjorde det för massa år sedan, typ -96/97 Studerade på college -97/98.
    Jag tyckte inte det var så svårt och fick bra poäng.
    När jag sedan kom till college så fick jag läsa vanliga engelska kurser, medan andra utbytesstudenter fick läsa EFL (English as a foreign language).
    Men så har jag alltid haft lätt för språk också.

Visst var det ett avancerat prov, men som sagt tyckte jag inte det var hemskt svårt. Beror ju på vad man kan sedan innan
    Ett tips kanske kan vara att läsa ngn bok på engelska strax innan för att komma in i rytmen av språket osv. Finns ju många böcker på engelska, deckare och Harry Potter och annat
    Lycka till! 

• Takex

Jag har en TOEFL examen. Det var inte så speciellt svårt utan det var mest långt. Tror det tog 5 timmar eller något sådant. Men jag pratar flytande engelska, gjorde det då jag tog provet också. När du säger att du inte är så bra på att skriva så antar jag att du menar att stava? Då rekommenderar jag att du blir medlem i ett forum av eget intresse och är aktiv där. Då får du både läsövning, se hur det ska stavas och sen måste du formulera dig och svara.

Det tror jag är det absolut bästa sättet. Att bara läsa böcker tror jag inte på då man aldrig får tänka själv. 

Svar på tråden TOEFL TEST, Någon som har gjort det?