• Tigra79

Någon som har en Ergonomisk skötbädd?

Var nere i lokala bebisbutiken igår för att titta på just skötbäddar och dom hade en NG Ergonomisk skötbädd, den kostade 50:- mer än en vanlig skumgummi-skötbädd så priset känns ju som skitsamma. Frågan är ju om en sån där Ergonomisk sak är bra/bättre än en vanlig?

Någon som har en och vill vara snäll och berätta hur ni upplever dom?

www.jollyroom.se/produkter/skota-hygien/skotbord/skotbaddar/ng-baby-skotbadd-ergonomisk-biet.html

• Svar på tråden Någon som har en Ergonomisk skötbädd?
  • älskarlivet81

Om man bara ska ha den som skötbädd så tycker jag det verkar onödigt.. Vi har en uppblåsbar från ikea, 99 kr eller ngt kostade den..

• pluvdo

Nu är detta inte svar på din fråga, men varför köper du inte bara skötbädd och överdrag på IKEA?
    www.ikea.com/se/sv/catalog/products/70025318
    www.ikea.com/se/sv/catalog/products/90140548

Mycket billigare. Alltså... Åtminstone för mig så var det främst i början som man använde skötbordet ändå. Nu byter jag på sonen där jag sitter när han skall bytas. 

Att köpa en "ergonomisk" skötbädd låter lite överdrivet med tanke på den lilla tid som bebis spenderar på skötbädden. Eller?

• Tigra79
    älskarlivet81 skrev 2011-01-15 10:24:44 följande:
    Om man bara ska ha den som skötbädd så tycker jag det verkar onödigt.. Vi har en uppblåsbar från ikea, 99 kr eller ngt kostade den..
    Blir det inte den Ergonomiska så blir det en skumgummi för vår del och då skiljer ju som sagt priset inte mer än 50:-.

Jag tänker ju som så att den Ergonomiska säkert går att använda på annat sätt när man väl inte har den som skötbädd längre. Sätter man på ett annat överdrag går den ju använda som en typ av kudde sen kanske...
  • älskarlivet81
    Tigra79 skrev 2011-01-15 10:28:48 följande:
    Blir det inte den Ergonomiska så blir det en skumgummi för vår del och då skiljer ju som sagt priset inte mer än 50:-.

Jag tänker ju som så att den Ergonomiska säkert går att använda på annat sätt när man väl inte har den som skötbädd längre. Sätter man på ett annat överdrag går den ju använda som en typ av kudde sen kanske...
    Fast om jag ska vara ärlig tror jag inte du kommer använda den till något annat sen.. Man använder kanske en skötbädd till barnet blir blöjfritt.. Sen är det ganska stort och du vill troligen inte ha den som kudde etc...
  • mjau84

Jag köpte en sådan häromdagen, i en jättefin grå färg. Tycker den verkar mysig och är snygg och man kan säker använda den till något annat sen. Djuren kanske

• Tigra79
    mjau84 skrev 2011-01-15 15:31:50 följande:
    Jag köpte en sådan häromdagen, i en jättefin grå färg. Tycker den verkar mysig och är snygg och man kan säker använda den till något annat sen. Djuren kanske
    Precis... Jag tror det kommer bli en sån... Beroende på hur länge man använder den och hur fräsch den är så går det säkert att göra något av den sen. Sittkudde på golvet kanske, eller som du sa till djuren...

Någon annan som har en som ni hunnit använda???
  • zuperduperme

vi hade en sån till dottern. hon trivdes jätte bra på den så tillslut så använde vi den till mys bädd istället. dock va den bara bra de första 4-5 månaderna. sen blev de svårare att hantera henne på den. men den ligger redo och väntar på lillebror nu

• Äppelkompott

Jag har en vän som har en sådan till sitt barn (1,5 år). Hon är väldigt nöjd med den, hon anser att barnet nu ligger mer still vid blöjbyte då hon tycker att det är mysigt att ligga på bädden. Dessutom kan hon ligga och leka med den samtidigt. Vi ska köpa en sådan så fort vi hittar en i en fin färg. Skulle gärna vilja ha en ljusgrön med vita prickar alternativt ränder på. Någon som har sett en liknande? Glad Förutom att använda den vid blöjbyte så kan den även vara användbar som sov- och myskudde, då slipper man köpa en sådan bädd (om man nu tänkt ha en sådan).

Dessutom kostar de ungefär lika mycket som andra vanliga skötbäddar (om man bortser från IKEA). 

Går det inte som det ska, så får det bli som det blir!
Svar på tråden Någon som har en Ergonomisk skötbädd?