• HEH

TVÄTTSTUGA!! Hjälp mig inreda ett litet rum till svättstuga!

Har ingen ordenlig tvättstuga, haft/har en tvättmaskin i källaren o hänger tvätten uppe.

Men nu ska vi renovera lite och ett rum (litet) ska bli tvättstuga! Vad har ni för tips!

Tvättmaskin, torktumlare ska in o en liten ho är väl bra med magsjukor...

Har snart 3 barn. Det ska vara praktiskt, snyggt!

Hit med förslag! O jättegärna bilder!!!

• Svar på tråden TVÄTTSTUGA!! Hjälp mig inreda ett litet rum till svättstuga!
  • jamila2000

Jag skulle definitivt ha nån hylla på väggen man kan ha tvättmedel sköljmedel strykjärn osv
    Skulle nog sätta skenor på väggen och ha konsoler med hyllplan på och då kan man ju anpassa
    hur långa skenor man vill ha hur många hyllor och hur högt det ska vara mellan varje hyllplan.
    Har så i min klädkammare och det är kanon.
    Sen skulle jag nog ha nån sorts förvaring för smutstvätten tex med trådbackar tex en för ljus tvätt och en för mörk då kanske även barnen kan stoppa i sin egen tvätt (beroende på hur gamla de är ).
    Har man 2 stativ för trådbackar så kan man ju lägga en skiva ovan på då har man plats lägga den rena tvätten kanske vika ihop den.
    ikea har en bra förvaringsserie som heter antonius
    http://www.ikea.com/se/sv/catalog/categories/departments/bedroom/11468/

• HEH

Tack! Smarta ideér, tack!
    Fler förslag?

• Mandel

Jag köpte lite köksskåp på Ikea.
    Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
  • HEH

Tack! Snälla ni är! Fast rummet är otroligt litet. Det jag känner mest oro för att själva torkgrejen. Hur jag ska sätta upp linor (dyl) smidigt utan att vara i vägen. Måste kanske ha en sån man drar ut o som man kan ha in igen. Måste kika närmare...köks skåp var ju smart....

• Mandel

Den jag har p åväggen är ifrån IKEA och går att fälla ned. Eftersom den är i metall så klarar den av tyngden om jag valjer att hänga kläderna på galjar då det får plats mer då

Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
  • litesollitemoln

Hej, vet inte vilken typ av källare ni har, men en luftavfuktare då tvätten är blöt är nog bra så att fukten inte vandrar upp i huset.

• troddeduja

Våran tvättstuga är ca 6 kvm, 2 gånger 3 meter ca. Längst ena kortväggen har vi värmepanna, hydrofor och elcentral. Längst ena långväggen har vi tvättmaskin  (skötbädd ovanpå) och en liten diskbänk (ca 1 m bred). Och längst den andra kortväggen har vi ett Ikea köks väggskåp med en bänkskiva under, bredvid skåpet en vägg tvättställning som man kan fälla upp. Och under det rullkorgar till tvätten (från ikea). Längst den andra långväggen får vi inte plats med nånting för då blir gången för smal. Vi har dörrar på båda långsidorna som tar mycket plats oxå.
    Skulle vilja ha så att man kan sortering av sopor (papper, glas, metall och pant), men då skulle jag behöva bygga ut! Tvätten hänger jag därinne och i ena badrummet på en ihopfällbar trvättställning. När minstingen inte behöver skötbädden längre ska vi investera i en torktumlare och ställa den ovanpå tvättmaskinen.

Svar på tråden TVÄTTSTUGA!! Hjälp mig inreda ett litet rum till svättstuga!