pigglet skrev 2011-02-28 20:21:51 följande:
Oj då... Tur i alla fall att de nu tar tag i det ordentligt, så ni får veta vad det handlar om! Stackars liten, hoppas hon blir bättre snart, och att de snabbt hittar vad som fattas henne...
Tack,
hon har under dagen blivit piggare och piggare så det är jätte skönt. Nu i kväll hade hon 38.3 så nästan feberfri.
Så jag hoppas att det bara är/var en infektion. Funderar på om det kan vara njurbäckeninfektion då hon har smärtor i magen och har kräkts?
Ska inte fundera så mkt utan väntar på vad de säger i morgon i stället. Nu har hon pencillin som tur är så det borde bara bli bättre och bättre.
Det som beskymrar är att hon klagar över nacken, kan det kanske bero på att hon haft så hög feber? eller att hon varit sängliggandes sedan i lördags?
Har bett henne kollat ner på magen alltså om hon kan få ner hakan på bröstet och det kan hon men hon säger att det gör ont. Man kan ju bli lite öm i nacken om man liggat högt med huvudet också.
Ögonen kan man ju få hängiga om man är nedsatt inget konstigt med det heller men det syns så väl när de är nedsatta (barn alltså)
vimsigheten ligger nog i den höga febern kan jag tänka mig?
Nej nu sitter jag och spekulerar igen, vi får se vad de säger i morgon, skönt i alla fall att den höga febern inte är kvar.