Vanligt att barnet hostar?
Hej!
Jag har en ettåring som hostat ända sen han började på dagis, för snart tre månader sen. Det började med en förkylning och rejäl hosta. Snuvan har kommit och gått sen dess men hostan har bestått. Det är inte så att han hostar hela tiden utan bara då och då och vaknar med några timmars mellanrum och hostar några gånger. Sen är det bra och han somnar om.
Jag måste erkänna att jag är lite nojig. Min mamma gick bort i cancer för ett halvår sen så jag vill verkligen vara helt säker på att det bara rör sig om förkylning eller liknande. Vi tog upp problemet på vårdcentralen senast vi var där (för cirka två veckor sen) men läkaren lyssnade bara lite på hans lungor, kikade i hans öron och ryckte på axlarna. Hon tittade inte i munnen på honom.
Det kanske låter överdrivet det här men jag har själv aldrig varit med om att ha haft hosta i tre månader så för mig är det jätte konstigt. Det mest troliga är väl att han haft flera förkylningar som liksom gått i varandra men man vill ju helst vara helt säker. :/
Någon som har haft liknande problem eller kan mer om det här?
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-15 11:37
Vill bara tillägga att han innan han började på dagis, inte varit sjuk en enda gång och det känns som att han inte varit annat än sjuk pga den här hostan, sen han började där.