• Anonym

Prickar i ansiktet efter kräkning

Jag är gravid i slutet på vecka 6.
    Imorse ar jag tvungen att kräkas för första gången. Jag kräktes och antagligen spände jag mig så att det gjort i kinderna och käkarna.
    Efter några timmar såg jag att jag fått små röda prickar på kinderna och några ögonlocken. Har det här med ansträngningen att göra ?

• Svar på tråden Prickar i ansiktet efter kräkning
  • Tigra79

Vad det beror på vet jag inte ritkigt, troligtvis pressas det upp ganska mycket blod i ansiktet medan man kräks och därför blir det prickar.
    Du är inte ensam om att få dom iaf, jag fick dom främst på halsen och runt/under ögonen. Rejält blodsprängda (blodfläckar) ögon fick jag dessutom nästan varje gång jag kräktes. Det tar några dagar sen försvinner dom, om du nu inte lyckas få nya under den tiden dvs.

Lycka till med graviditeten!

• IsaCMoJs

Jag har/hade också det problemet! Det är inte farligt men så jobbigt att se ut som att man varit i fajt ibland!

• Anonym

Ja fy så jobbigt!

tur att man ändå har en del fräknar så att det är mest en själv som störs... men usch för att hulka så att man blir prickig! Låt veckorna gå fort nu!!

• wmtd1987
    Anonym skrev 2011-01-15 17:17:09 följande:

Jag är gravid i slutet på vecka 6.
    Imorse ar jag tvungen att kräkas för första gången. Jag kräktes och antagligen spände jag mig så att det gjort i kinderna och käkarna.
    Efter några timmar såg jag att jag fått små röda prickar på kinderna och några ögonlocken. Har det här med ansträngningen att göra ?

när du föder får du blåmärken av spänningen.. haha då kan man tala om o ta i
  • EMTP

Har precis samma. Men de försvinner som sagt efter några dagar.

Svar på tråden Prickar i ansiktet efter kräkning