Moderna försäkringar!
Ni som har/haft Moderna försäkringar som försäkringsbolag. Vad tyckte ni om dom?
Ni som har/haft Moderna försäkringar som försäkringsbolag. Vad tyckte ni om dom?
Helt ok, har haft dem till bilen och fd huset. Nu fick jag bättre pris med annat bolag när föreningen har det bolaget för bostadsrätten.
Har även utnyttjat skadedelen på bilen när jag råkade ut för en olycka och det flöt smidigt.
Vi har haft dem i flera år och dom har funkat jättebra.
Behövde utnyttja hemförsäkringen 2gr och allt gick smidigt
Fler komentarer :) ?
Moderna fungerar säkert varken bättre eller sämre än andra bolag vid ärenden som man kan lösa över telefon. Däremot kan det vara svårt att få ut skadereglerare om det tex brinner hos dig en fredagkväll, precis som för många andra bolag. Vissa försäkringsbolag har däremot som policy att alltid skicka en representant till kunden oavsett tid på dygnet. Jag har själv moderna på mina två bilar, men skulle inte ta dem på villan och lösöret.
Min mamma fick vattenskada på hela nedervåningen i sitt hus och allt funkade kanon. Hon var supernöjd med hur dom hanterade hela ärendet från början till slut, tex när hon inte var nöjd med hur dom hade gjort några saker skickade dom ut nya som gjorde om jobbet. Det är det jag vet om Moderna :)
Lite sent kanske för frågeställaren, men inte för sent för en varning för de av er som överväger att lägga er tilltro och era premiepengar hos skojarna vid Moderna försäkringar.
Jag hade oturen att drabbas av en brandskada i min villa, oturen förstärktes genom min dumhet att ha valt Moderna försäkringar som mitt försäkringsbolag.
Vid skada visar det sig att bolaget inte har några egna skadehandläggare, de hyr in skadehandläggare utifrån och inifrån den egna koncernen. Allt i syfte att lura sina kunder på ersättning. Vid min brandskada så dolde den första skaderegleraren insatsrapporten från Räddningstjänsten under en veckas tid, medan denne gjorde allt i sin makt för att påverka Räddningstjänsten att omformulera skadeorsaken till, en för dem förmånligare, dock utan att lyckas helt. När detta framkom, och jag informerade företagets V.D. om detta via e-post (för växeln kopplar inte vidare samtal riktade till V.D.n), så bytte bolaget bara "bödel/skadereglerare" till ett annat bolag i koncernen, ett bolag som "normalt" bara hanterar båtförsäkringar.
Företaget använder sig av alla smutsiga metoder som tänkas kan, bara för att bedra sina kunder på deras premiepengar, utan minsta tanke på att göra rätt för sig när skada uppstår.
Vid en kreditkontroll av Moderna försäkringar så kan man snabbt utläsa en trolig orsak till deras motsträvighet att ersätta sina kunders skador och på så sätt infria sina åtaganden. Företaget har en minst sagt brokig kredithistorik, men många kontakter med inkassobolag och Kronofogdemyndighet.
Dåligt försäkringar skulle jag säga har inte fått svar än i 4mån
Tror dom var bättre förr innan de blev uppköpta...
moderna försäkringar ger ett gott intryck... tills att man drabbas av en skada och behöver försäkringsbolagets insatser. Deras skadereglerare verkar samtliga vara i yngre 20-års åldern, fruktansvärt oprofesionella och väldigt otrevliga att ha att göra med. I mitt fall betalade jag själv alla omkostnader till slut, bara för att slippa ha med dem att göra- och jag är naturligtvis inte kund hos dem längre.
Milt sagt, moderna försäkringar kan dra åt helvete.
...
Varning för Moderna försäkringar! De vet inte vad ärlighet är.
Ok. Jag har haft två ärende hos dem bara i år. Ett bilinbrott med stöld av sportutrustning plus plåt och glas skador på bilen. Fick allt lagat och full ersättning för min utrustning (7000kr). Helt över min förväntan. Sen vattenskada kök och vardagsrum allt ordnat proffsigt och bra. Inklusive reparation av diskmaskinen som var boven. Har bara bra att säga. Möjligen att de har lite kass hemsida men det kan jag leva med.
Hade min bil entusiastförsäkrad med ett värde satt av DOM till 70000(lite lågt men godtagbart)När olyckan var framme erbjuder idioterna 35000 och hänvisar till blocket.....JAG SKITER I OM NÅN ANNAN INTE VÄRDESÄTTER SIN BIL LIKA HÖGT!
För oss hände det otänkbara, vårt barn föddes som extrem prematur och dog efter en tid på intensivvårdsavdelningen på neo. Vi har enbart bra upplevelser från Moderna försäkringar i samband med detta. Gravidförsäkringen som vi tecknat har fungerat klanderfritt och bemötandet har varit mycket tillmötesgående. Inte för att det är någon som helt tröst i sorgen, men det har varit viktigt rent praktiskt.
Vi har utlöst krisstödet som ingick i försäkringen och får hjälp av psykolog som även gett oss praktiska övningar för att hantera den värsta sorgen och ångesten, inte enbart samtalsstöd så som vi får via neo. Ersättningen vid dödsfall har gjort att vi inte behövt fundera över pengar när vi valt och ordnad med begravning, gravvård etc. Ersättning för kejsarsnittet och en mindre summa för varje dag vi var inskrivna på sjukhuset har också hjälpt till att täcka en del av de extra kostnaderna i samband med detta.
Anledningen till att vi från början tecknade en gravidförsäkring var eg. att vi då var garanterade att få teckna en barnförsäkring utan undersökning av barnet. Vår pojke fick det så fort vi ringde och bad om att få teckna barnförsäkring. Hade vår son överlevt hade det varit väldigt mycket värt, som extrem prematur är det annars mycket svårt att få en bra barnförsäkring.
Jag har dem till bilen. Krockade med ett rådjur i höstas och behövde inte betala någon självrisk för lagningen. Det gillade jag. Jag funderar på att flytta hunden till dem både för att jag hört gott om dem från min kompis men också för att de har något bonusprogram med rabatt som slår på alla försäkringar