• Xantippa2004

Ringa hyresvärd en lördag kväll- är det okej? Snabbt svar!

Har eventuellt fått en lägenhet men får defenitivt svar på måndag. Problemet är bara att jag riskerar tre dubbla hyror men en kille ringde ikväll och kan tänka sig att överta min lägenhet.

OM han får svar ikväll, annars tar han en annan, annars måste jag hitta 15.000 som jag inte har!

Jag har nr till hyrevärden... är det okej att ringa ikväll och fråga om jag får lägenheten??? Borde han inte stänga av mobilen om han inte vill bli störd (är en jobbmobil)....

Vad tycker ni???

• Svar på tråden Ringa hyresvärd en lördag kväll- är det okej? Snabbt svar!
  • hemlig02

Jag hade absolut ringt hyresvärden!

• GrodanHopp

Det är ju en oerhört ovanlig situation, så jag tycker att de är OK. Kan tillägga att min mamma varit ordf. i deras brf o hon fick samtal jämt om diverse skit grejer!! Typ grannarna har fest, kan du be dom dämpa sig? -Har du pratat med dom? -Nej, jag vågar inte jag tror dom knarkar! (o då ska mamma säga till dom ist! Vilket INTE ingår i jobbet som ordf)
    Men ditt ärende anser jag iaf vara både brådskande och viktigt!

• jennifer88

Ring, men inled med att be om ursäkt för att du ringer på en lördag... Och lycka till!! =)

• Xantippa2004

Tack så mycket för era svar! =) Jag ringer och kollar...

• Pallas

Håller tummarna för att det fixar sig! Jag hade absolut ringt, det är ju en sorts nödsituation.

• Xantippa2004

Haha det var som jag trodde, jobbmobilen avstängd!:)

Svar på tråden Ringa hyresvärd en lördag kväll- är det okej? Snabbt svar!