• Anonym (Fosterbarn)

Några fler vuxna som växt upp i fosterhem?

Jag undrar om det är fler som växt upp i fosterhem, haft en trasslig barndom osv, som vill prata med andra som varit i samma situation?

Jag är 27år och har en liten två åring. När jag var i samma ålder som han blev jag placerad
    i fosterhem. Det väcker tankar och känslor i mig, som jag trängt undan tidigare.

Nån mer som vill prata om det?
    Kanske nån som vill ha mailkontakt?

Vore kul o få svar! 

• Svar på tråden Några fler vuxna som växt upp i fosterhem?
  • AngelicaL84

Hej!

Hej! 

Jag läser sociologi och håller på att göra min C-uppsats och den handlar om "Omhändertagande av barn med fokusering på familjehem" och jag undrar om jag får intervjua dig? (Helt anonymt om du vill här eller via mail)

Du kan svara mig här på familjeliv eller maila mig på angelicania@gmail.com

• Anonym (Oxo fosterbarn)
    Anonym (Fosterbarn) skrev 2011-01-15 18:46:36 följande:
    Jag undrar om det är fler som växt upp i fosterhem, haft en trasslig barndom osv, som vill prata med andra som varit i samma situation?

Jag är 27år och har en liten två åring. När jag var i samma ålder som han blev jag placerad
    i fosterhem. Det väcker tankar och känslor i mig, som jag trängt undan tidigare.

Nån mer som vill prata om det?
    Kanske nån som vill ha mailkontakt?

Vore kul o få svar! 

Hej jag har vuxit upp i fosterhem, jag vill gärna oxo ha kontakt med andra fosterbarn...
    Om du vill kan vi gärna ta kontakt och prata...
    Jag är 23 år, vart fosterhems placerad 1993, då jag fyllt 5 år...
    Hoppas på svar tillbaka...

• Anonym (mi 2)

Jag var lite äldre en er när jag blev placerad. Jag var 12 och nu är jag 32.
    Pratar också gärna med andra familjehemsbarn, det är ju mycket speciellt att växa upp i en familj som inte är ens egen.
    För min del så var det ingen rolig tid, men bättre än att bo hos mina bio föräldrar iaf . 

Svar på tråden Några fler vuxna som växt upp i fosterhem?