• Anonym (Orolig, ångest)

Ångest,orolig, socialfobi äta sertralin 300mg?? SNÄLLA HJÄLP

Hej! De är så att jag äter sertralin mot socialfobi o grov ångest. Mot min sociala fobi har de hjälp hur bra som helst. Men ångesten den är kvar de är riktigt hemskt. jag äter 200 mg maxdosen som dem rekomenderar men min doktor har sagt att jag kan gå upp till 300 mg eftersom att medecinen hjälper mot min socialafobi men inte ångesten har sertralin ändå en bra effekt på mig. Jag är så orolig hela tiden o så jävla mycket ångest speciellt när jag ska träffa någon eller träffar på någon. De känns som jag ska dö när som helst mår jätte illa. Så jag undrar om de är nnågon som har ätit sertralin 300 mg???. Om ångesten försvann??. eller vad tycker ni jag ska göra. Hoppas någon snäll där ute kan hjälpa mig jag m¨år skit dåligt.

• Svar på tråden Ångest,orolig, socialfobi äta sertralin 300mg?? SNÄLLA HJÄLP
  • umaia

jag åt aldrig så mycket, men jag vill bara tipsa om boken ingen panik..den hjälpte mig på ett sätt att förstå min ångest..sätt inte all din tillit till mediciner..du måste själv ta bort din ångest..läs boken eller andra, och se sen om du kanske kan börja med kbt..även det hjälpte mig..

jag hoppas verkligen att något funkar, för jag vet hur suckigt det är att ha ångest..vissa perioder känns allt som att man lika gärna kan lägga sig ner och dö, för man kommer ändå aldrig bli normal..du är inte ensam iallafall!
    hoppas nån mer med mer erfarenhet av 300mg svarar..lycka till!

• Moonis

Enligt min läkare får man inte ta mer än 200mg. Tycker du ska prata med läkaren om att testa annan medicin om sertralinet ändå inte fungerar mot ångesten.
    Själv måste jag byta från sertralin för den ger ingen effekt för mig heller nu mot ångesten. 

Svar på tråden Ångest,orolig, socialfobi äta sertralin 300mg?? SNÄLLA HJÄLP