• Anonym (??)

Hur lång tid tar överföringar mellan seb och nordea?

Någon som vet? En bekant har satt in i torsdags någongång från sitt seb konto till vårt nordea. Pengarna har inte kommit ännu. Någon som vet ungefär hur lång tid det kan tänkas ta? Känns lite kris just nu.

• Svar på tråden Hur lång tid tar överföringar mellan seb och nordea?
  • Beccy

Mellan handelsbanken och swedbank kan det ta 2-3 vardagar, tror det kan vara samma för er, så mån-tis borde pengarna finnas på kontot.

• Anonym (??)

ok tack =)

• Anonym (SEB)

Jag har SEB. Om jag för över pengar från mitt konto en torsdag efter kl 13.30 ser mottagaren pengarna på fredagen efter kl 9.30.

Sätter jag in pengar tidigare på dagen på torsdagen så ser mottagaren pengarna senast kl 17.20 samma dag, beroende på vilket klockslag de är överförda. Kan inte klockslagen exakt men så fungerar det. Detta gäller oavsett vilken bank man för över till; nordea, swedbank, lf bank osv.

Mao är det ngt som inte stämmer tycker jag. Ring din bekant och fråga när överföringen gjordes.

• Skogsflickan

maken har SEB när han överför till mig som har nordea så går det fort. Överför han på kvällen har jag dom kl.0830 på morgonen efter. Överför jag till hans konto på morgonen har han dom på eftermiddagen och överför jag vid 12 på dagen har han dom efter 18.00.

För jag över på kvällen så har han dom tidig morgon

Det du tycker om mina åsikter torkar jag röven med...
  • madeleine82

För man över till samma bankkonto kommer dom väl in samma  dag? jag får mina direkt av dom som har samma bank annars tror jag det tar 2-3 bankdagar oavsett vilka banker man har så ja ni borde ha dom senast tisdag

• Anonym (??)

Ja än har inga pengar kommit in iallafall. Börjar misstänka de inte är insatta faktiskt. Haft det på känn hela tiden.

• madeleine82

Sen tror jag pengarna kommer in på eftermiddagen i vissa fall så håll ut,hoppas dom kommer snart

• Anonym (??)

Iofs men jag tror de borde kommit nu, vilket de inte har. Hon har med andra ord inte satt in några pengar.

• Beccy

Ring din bank och hör om dem vet hur lång tid överföringen brukar ta.

• Anonym (??)

Har gjort det. De sa att de borde kommit in nu.

• Gulpen

Kan i bland ta en timme eller 14 dagar ungefär. Man ska inte ha bråttom. Tror inte man behöver vänta mer än ett par eller som allra mest tre fyra år

Svar på tråden Hur lång tid tar överföringar mellan seb och nordea?