• tombraider

Smulpaj - förvaring ?

Hallå hej!

I förrgår gjorde jag en äpple-smulpaj som stått på köksbänken i ca två dygn .
    Kom på imorse att detta kanske inte var det smartaste, kanske borde ställt in den i kylskåpet...eller?

Hur ska/kan man förvara  smulpaj ? Tror ni den är ätbar ?

kram kram 

• Svar på tråden Smulpaj - förvaring ?
  • Luulu

Jag skulle ha ställt in den i kylskåpet samma dag och inte äta den nu, men det är ju jag det, vet ej vad som är bäst! :P

• Linda1976

Hade inte ätit efter 2 dygn, antar att den innehåller smör? Släng!

Min smak är mycket enkel - jag nöjer mig bara med det bästa.
  • tombraider

Men tänker att man har ju ändå krämbullar, och andra liknande längder med smör och sånt framme ? Eller sånt lägger iaf jag aldrig i kylskåpet :S Och de håller ju några dagar..

Buhu, min stackars paj :/ 

• tombraider

Okej.. men kan det inte ha bildats bakterier o sånt i den även fast den inte smakar dåligt ?

Är så dålig på sånt här och har ingen lust o bli dålig av den.. men är så sugen på den nu. haha .

• Linda1976

Det tar 10 min att slänga ihop en ny

Min smak är mycket enkel - jag nöjer mig bara med det bästa.
  • BuoBä

Jag skulle äta den i 2-3 dagar efter den är gjord. Man äter ju som sagt bullar och annat som legat framme. Det är troligen äpplena som blir dåliga först och då ser de troligen så äckliga ut att du inte vill äta dem. Mitt i sommaren kanske det inte är så smart att ha pajen på bänken, men så här års har man ju inte direkt tropisk värme inne. 

• tombraider

jo men precis.. tänker så med. kakor o sånt har man ju framme också. och det är ju också sjukt mkt smör o grejer i dem.

• Nånting

Om du bakar den igen i hög värme så att den verkligen hettas upp igen kan du nog äta den, men efter det är det bäst att slänga det som blir över. TIll nästa gång är det bättre att frysa in för att kunna ta fram när du blir sugen eller förvara i kylen ett par dagar.

Svar på tråden Smulpaj - förvaring ?