Hej. jag känner igen mig, Jag är också ensamstående mamma till en 3-årig. I hela mitt liv har jag haft problem i mina förhållanden att jag är slarvig. Mitt största problem var kläder!!!!! Min garderob var katastrof, kläder överallt !!!! jag storstädade o ja, 15 minuter senare katastrof igen.
Jag har faktiskt blivit mycket bättre sedan jag flyttade från mitt ex. Jag började med min garderob. jag plockade ut allt från min garderob. Alla kläder jag inte har använt på länge, men som jag inte ville slänga har lagt högst upp i garderoben så jag slipper rota bland mina kläder. Det jag har lämnat kvar är sånt som passar!!! Jag har hängt upp alla fina tröjor tunikor så det är lättare att hitta, …….ikadant har jag gjort i dotterns rum!!! jag sorterade dagiskläder o fina kläder. Jag var så trött på att varige dag slänga runt allt i garderoben för att hitta sockar som passar, kläder osv. Nu har detta fungerat perfekt för mig, o tro mig jag har haft problem i 20 år!!!!!! nu ligger det inga kläder nånstans (ibland lite på skrivbordet) , men allt har en plats så är det lätt att städa snabbt.
Jag har också varit trött på att aldrig kunna ta emot gäster som bara dök upp, utan att be om ursäkt 1000 ggr för röran. Innan min kille skulle komma var jag utslagen för jag sprang runt som en galning o plockade, papper kläder badrum ja allt.
Nu är det annorlunda. jag tycker att hallen, badrummet o disken i köket är det viktigaste för att det skall kännas ok hemma. Finns det ingen disk, men lite papper här o där i köket är det så mycket finare en om man hade disk som luktar också.
Badrummet har jag gjort likadant med som mina kläder!!! jag har plockat bort allt jag inte använder varje dag. kvar har jag 1 schampo (inte 10 olika) osv. allt annat som jag kanske kommer att använda har jag lagt i en låda längs ner i min garderob!!!! perfekt !!!!, lätt att hålla ordning i badrummet. varje kväll så torkar jag av handfat o toasitsen. det tar 2 minuter: -)!!!!!!!
Varige morgon så bäddar jag min dotters säng, drar upp pasiener o vädrar under tiden!!! Wola fint i rummet. Hon får självklart städa lite varige kväll.
Sedan samma sak i mitt sovrum, o på 10 minuter är jag redo att ta emot gäster när som helst.