• Svar på tråden Någon som testat spermetest hemma?
  • Vickan I

    Dessa tester mäter ju bara mängd spermier. Säger ju inget om utseende och hur de simmar (hur de klarar sk swim up test) och det är ju två ytterst viktiga faktorer.  Visst Kan man testa ändå hemma om man är nyfiken, men jag skulle inte lita på ett sådant test helt. Vare sig det visade bra eller dåligt. 


    (¯`°?.¸ ♥ Alvin 090104 ♥ ¸.?°´¯)
  • HellaH

    Vi provade detta efter att ha försökt nått halvår utan att nått hänt (fast vi köpte paketet där det är ett test för kvinnan också). Vi testade två gånger eftersom det var två uppsättningar i paketet,  och båda gångerna visade det på för lågt spermieantal. Vi blev såklart förtvivlade, bokade tid för utredning. Men ett par veckor senare var jag gravid, så uppenbarligen gick det ju ändå!  Sen slutade det tyvärr i missfall och nu har 4 månader till gått utan att nått hänt. Så nej, jag litar inte på de testerna eftersom vi vet att jag kunde bli gravid ändå. Men visst börjar man undra om simmarna ändå är lite för få när det gått så pass lång tid och ett mf är enda resultatet...

  • Linnea1986

    Min sambo o ja köpte från ett annat ställe.. Använde de testet ikväll o de visade väldigt negativt.. Tror på de för vi har aldrig använt skydd i över 8 år o inget blivit.. Imorn ska ja på gyn undersökning o ska prata med dom om utredning då..

  • Aila
    MatsAtari skrev 2011-03-04 10:12:06 följande:

    Ett test som bara kollar antalet spermier är totalt värdelöst.
    Gör det på ett sjukhus istället.


    Det är inte totalt värdelöst. Det kanske inte talar om dugligheten på spermierna men de talar om hur mycket spermier man har. Det är ett steg närmare att veta vilka chanser man har.

    Med det sagt så ska du inte bara förlita dig på det testsvaret TS utan också göra en fertilitetsutredning för att vara 100% säker.
    Vi använde clearblues fertilitetstest. 
Svar på tråden Någon som testat spermetest hemma?