• Anonym (undrar)

När satte ni er bebis i en kundvagn?

En löjlig fråga kanske, men när funkar det att sätta sitt barn i en kundvagn, alltså i den där "stolen" som finns. Är det när dom sitter helt stadigt eller? Hur gammal var er bebbe?

• Svar på tråden När satte ni er bebis i en kundvagn?
  • AannaH

Jag tror min dotter va halvåret ungerfär..Men det är gäller ju att dom är stadiga o det va inte min dotter så jag fick stötta henne så hon inte trillade åt sidorna

Robin -97 Nemo -05 Elina -10
  • Pia och Elna

Min dotter satt stadigt väldigt sent så hon satt nog inte i kundvagnen förrän hon var typ 7-8 månader. Hon satt dessutom så bra i babysitsarna de hade på min Ica så jag tänkte inte ens på att byta förrän rätt sent när jag såg andra barn i hennes ålder sitta i den vanliga vagnen.

• Theta

Min dotter fick sitta nu i fredes för första gången, 9,5 månad. Det är bara för att hon är så vild som vi skjutit på det, haha. Hon slänger sig mycket osv. Men nu satt hon fint och snällt :)

¤l Cassandra 100331 l¤
  • BananerÄrBraFörDomÄrDetSkalPå

Så fort barnen kunnat sitta. Har använt en sjal och knutit runt barnen och ryggstödet så att de inte kunnat slänga sig och skadat sig.

• Poison82

1 månad :) . Fast det var i sånna speciella för bebisar.
    Den där vanliga sitsen i kundvagnar dröjde det nog till 8 eller 9 månader. Idag är han 1 år så det går jättebra men man får ju ändå se upp så han ej faller åt sidan

• Anonym (undrar)
    BananerÄrBraFörDomÄrDetSkalPå skrev 2011-01-16 11:37:01 följande:
    Så fort barnen kunnat sitta. Har använt en sjal och knutit runt barnen och ryggstödet så att de inte kunnat slänga sig och skadat sig.
    Smart, med en sjal! Det kan jag prova, för hon är ju lite slängig av sig.
  • Gurkan

6 måader ungefär, han satt inte själv men vi hade en sele så han satt bra!
    nu är han nio månader och sitter kanonfint utan sele!

• GrönaDruvan

Första barnet minns jag inte, men andra fick börja sitta vid ca 6 mån! Då satt han stabilt!

Svar på tråden När satte ni er bebis i en kundvagn?