• vita stenen

Ni som campar med era barn. Vart åker ni i sommar?

Tänkte att vi kanske kan tipsa varandra om bra campingplatser som har allt som en barnfamilj "behöver". Men även varna för campingar som inte alls har varit bra.
    Min familj består av mig och min man, våra två barn som är 7,5 och 6 år gamla. Vi tältar :)

Vi har börjat kolla lite smått på vart vi vill åka i sommar. Det vi just nu väljer mellan är Västervik, Öland (Ekerum), Gotland eller Strömstad.

I VÄstervik och på Öland har vi tältat förrut men de andra två är helt okända för oss så där tar vi gärna emot tips. Vill gärna ha tips på andra campingar också.

Mina barn gillar pool mer än havet/sjön, så vi vill gärna ha pool på området. Gärna hyffsat nära någon stad också som man kan åka in till och äta, gå i affärer.

• Svar på tråden Ni som campar med era barn. Vart åker ni i sommar?
  • mia maria

Jag har varit i Leksand o campat med min äldsta son ett par år, o ev åker vi tillbaka dit i sommar, nu när lillkillen kommer att närma sig 2 år i sommar o det känns lite enklare att tälta med honom!
    Campingen heter Leksands Strand o ligger "vägg i vägg" med Sommarland.
    Det finns pool med vattenrutschkana på området, plus att hela Sommarland är fullt med vattenrutschkanor!

Vill också gärna åka ner till västkusten o campa, har bara varit på Ramsvik Camping i Hunnebostrand tidigare, o den campingen tyckte inte jag passade att tälta på, men jag skulle gärna hyra stuga där igen.

Jag skulle gärna vilja ha tips på bra familjecampingar kring Smögen, gärna där det funkar att tälta, men stuga går också bra!

• leias

Vill också ha tips.
    Men kommer boka stuga så camping är inget måste. Men platser/Städer det finns saker att titta  på gärna lite trevliga sevärdheter

Funderat på runt Sundsvall 

• cajsasmamma

Följer gärna med i denna tråd   eftersom jag själv vill följa alla eran tips och råd !

• Vårsolen

Vi har husvagn och jag skulle vilja rekommendera Orsa camping i Dalarna som vi besökte förra sommaren.
    Det är en stor camping men jag upplevde den ändå som ganska mysig men då fick vi iofs plats i slutet av campingen.
    Toaletter och duschar var skapligt bra, nya diskrum osv höll på att byggas nära den plats vi stod på, nära till badet som var jättefint, gott om aktiviteter både på campingen och runt omkring, vi åkte tex till Tomteland men sen finns ju bla Orsa Björnpark. 

Sen gillar vi verkligen Västerviks camping där de iofs har en ganska liten strand men även pool vid halvtaskigt väder, fräscha toaletter och duschar har det varit där vi stått och så är ju Västervik som stad väldigt mysig.
    Vill man åka till Astrid Lindgrens värld så har man ca 5mil dit så det är ju inte allt för långt dit heller.

Fin camping i Smögen tycker vi att Solviks camping är, super fräscht när vi var där för 2 år sedan, men tyvärr lite långt till stranden tyckte vi.

• Vårsolen

kanske skrev otydligt, poolen på västerviks camping är nog öppen varje dag så den funkar ju såklart även vid fint väder, dock föredrar jag själv att bada i havet när vi är där

• TvåBusar

Utanför strömstad finns daftö camping som ska vara väldigt barnvänligt, har dock inte bott där själv.

Annars kan jag varmt rekomendera Gotland! Här finns allt man vill ha på semestern. Fin natur, "stor"stad, mycket bad, god mat, mm. Här finns även Kneippbyn där bla Villevillerkulla finns. Här finns något för alla och iom att ön inte är jättestor kan man göra många dagdturer om man väljer att bo på en och samma camping.

• vita stenen

Va kul att några hittat hit :)

Jag rekomenderar också verkligen campingen i Västervik (Lysingsbadet) Den har verkligen allt som man vill ha på semestern. Poolområdet är jättebra.

Ekerums på Öland har också allt man vill ha. Och ligger dessutom nära Borgholm och Kalmar.

Vi sitter och planerar för fullt och ändrar oss hela tiden ;) Just nu är det Västervik och Öland som gäller, men det hinner säkert ändra sig ett par gånger till innan det är dags att åka iväg.

• mia maria
    Vårsolen skrev 2011-01-16 17:36:34 följande:
    Vi har husvagn och jag skulle vilja rekommendera Orsa camping i Dalarna som vi besökte förra sommaren.
    Det är en stor camping men jag upplevde den ändå som ganska mysig men då fick vi iofs plats i slutet av campingen.
    Toaletter och duschar var skapligt bra, nya diskrum osv höll på att byggas nära den plats vi stod på, nära till badet som var jättefint, gott om aktiviteter både på campingen och runt omkring, vi åkte tex till Tomteland men sen finns ju bla Orsa Björnpark. 

Sen gillar vi verkligen Västerviks camping där de iofs har en ganska liten strand men även pool vid halvtaskigt väder, fräscha toaletter och duschar har det varit där vi stått och så är ju Västervik som stad väldigt mysig.
    Vill man åka till Astrid Lindgrens värld så har man ca 5mil dit så det är ju inte allt för långt dit heller.

Fin camping i Smögen tycker vi att Solviks camping är, super fräscht när vi var där för 2 år sedan, men tyvärr lite långt till stranden tyckte vi.
    Hur långt är det från Solviks Camping till havet ca?
    Kan förstås googla men jag frågar här först!

Västerviks camping har jag också haft ögonen på under några år, men än så länge inte tagit mig dit. Har dock varit i Västervik förut, o det är en jättemysig stad!
  • Vårsolen
    mia maria skrev 2011-01-16 19:20:08 följande:
    Hur långt är det från Solviks Camping till havet ca?
    Kan förstås googla men jag frågar här först!

Västerviks camping har jag också haft ögonen på under några år, men än så länge inte tagit mig dit. Har dock varit i Västervik förut, o det är en jättemysig stad!
    600meter står det på hemsidan, gick att ta sig fram bra med vagn eller cykel trots att man går på berg.
    http://www.solvikscamping.se/

• mia maria
    Vårsolen skrev 2011-01-16 21:11:29 följande:
    600meter står det på hemsidan, gick att ta sig fram bra med vagn eller cykel trots att man går på berg.
    www.solvikscamping.se/

Tack!!
  • agua

Om någon ska till Piteå i sommar så kan jag rekommendera

* www.pitea.se/sv/Turism-och-Noje/Bo/&TLp=197300
    Norrstrands camping. Bra pris, gratis pool, tvättmaskiner och bastu.

* Piteå havsbad. Super ställe för barnfamiljer, och brevid stranden!

• Zenobia

Den här lägger ja bland favoriter. Vi campade med husvagn i slutet av sommaren förra året men tyvärr har vi en vattenläcka i den så i år blir det nog tält och Danmark.

• MalinT

Vi ska testa Gustavsviks camping i Örebro, har iofs inte varit där förut men det verkar bra enligt andra som vi pratat med.
    Är det någon som varit där får ni gärna tala om vad ni tyckte.

♥ nr 2 är här ♥
  • vita stenen
    MalinT skrev 2011-03-14 18:24:57 följande:
    Vi ska testa Gustavsviks camping i Örebro, har iofs inte varit där förut men det verkar bra enligt andra som vi pratat med.
    Är det någon som varit där får ni gärna tala om vad ni tyckte.
    Vi har inte varit där, men jag är lite sugen på att testa den faktiskt. Den ser jättefin ut. Ni får gärna skriva lite om den sen :)
Svar på tråden Ni som campar med era barn. Vart åker ni i sommar?