stinalottalarsson skrev 2011-01-17 11:26:53 följande:
Tack så mycket för svar!!
Jag är historiaintresserad och går gärna på guidade rundturer, men i alla fall en av systrarna behöver nog övertalas lite. Hon undrade mer om det fanns någon bra strand i närheten av Rom så hon kunde ligga och sola (för det kan man ju inte göra hemma

)
Fönstershopping lär det nog bli i de dyra affärerna, pizza är ett måste, och ett par skor borde väl kunna slinka ner i resväskan

Bra strand... Hmmm... Ok stränder finns en liten bit söderut, just nu har jag totalt hjärnsläpp och kommer inte ihåg vad den heter ju som jag tänker på.... Men jättenära är det ju INTE! Trafiken i Rom är ofta besvärlig så det kan ju vara ett projekt som tar flera timmar att ta sig till en strand. Där åt jag förövrigt godaste pizzan ever!! Annars är väl italiensk pizza.... sådär... De bästa tycker jag finns i de där "pizzakioskerna/pizzahaken" där man pekar på sin pizza och köper i lösvikt.
Just det - Forum Romanum får du ju inte missa! Fast just FR växer ju enormt med en guidning, man fattar liksom mer då av vad saker är och hur det har sett ut och så..
Fråga mer om du vill, jag kanske kan komma på vad den där stranden hette som vi åkte till några gånger... Jag kan INTE allt, men jag bodde där ett tag (Fast det är ett tag sen nu

)