• Miki75

Ungsrengöring

En fråga....ungsrengöring är ju rätt starkt...är det ngn som vet om det är farligt för fostret om jag andas in det...??? Skall nämligen storstäda i helgen inför julpyntet =),,,det skall bli så kul...men kan det bli ngn risk för bebben..jag har precis gått in i vecka 15...

• Svar på tråden Ungsrengöring
  • neffi

tror inte att ungrengörning är farligare än andra rengöringsmedel

• neffi

tror inte att ungrengörning är farligare än andra rengöringsmedel

• wellah

jag har undvikit ugnsrengöring.... det luktar ju apa...... låt din kille ta ugnen!

• listo

Jag lever efter filosofin att normala hushållsprodukter (t.ex. rengöringsmedel
    av olika slag) inte kan göra någon skada så länge man inte står och andas
    in dem varje dag....

• Bebbe2 i januari

Använd grön såpa, funkar utmärkt och det känns så "naturligt" att jag inte tror att det skadar. Dränk in ugnen med koncentrerad såpa och värm till 100 grader. Låt svalna och torka ur med vatten.

Jag var tvungen att göra proceduren två gånger, men det berodde nog på att det var nästan 1½ år sedan sist... det är ju bara såååå tråkigt.

• Miki75

Man får väl försöka andas åt annat håll...men det är starkt så jag tänkte just om det kan påverka...om man kände till det...folk pratar så mycket om kattlåda o jag tycker att detta är starkare fast klart....ja....bakterier i det andra så...

• Vero

Jag instämmer med föregående talare! Använd såpa! Nåt starkt rengöringsmedel skulle jag inte använda, ofta finns det ju varningstexter om att det är farligt att andas in osv! Inget man vill utsätta sitt lilla barn för.

• malin ulrika

..."Inte farligare än andra rengöringsmedel"...
    Men även "vanliga" rengöringsmedel kan vara farliga tror jag.
    Leta på nätet efter "naturliga" alternativ.
    Jag tror INTE det är bra alls, men det är bara min helt personliga känsla...
    Har läst i nån föräldratidning där de typ sa
    "...så det bästa är att låta pappan ta hand om städningen medans du är gravid... hahaha, nu när vi alla garvat färdigt kan vi ju diskutera den riktiga alternativen..."

Kommer inte ihåg vad de var, men som sagt kan du förmå din man att städa är det bäst. Näst bäst är att använda naturliga saker överallt, t.ex. kan man använda "baking soda" tror jag det är i stället för vim till tvättställ etc. Vet inte vad "baking soda" är på svenska, är det hjorthornssalt?
    Men det finns som sagt web sidor för sånt!
    Men jag skulle INTE ta lätt på städprodukter de flesta är MYCKET farligare än man tror...

• malin ulrika

...förresten rekommenderar jag starkt "självrengörande" ugnar, nästa gång ni köper ugn.
    Jag lyckades aldrig göra rent en ugn i hela mitt liv, trodde självrengörande ugnar var en myt, men de FUNKAR faktiskt! Den ser som ny ut efter att man gjort det!

Inte för att det är nått alternativ i din situatuin TS, men ville bara säga det, de är verkligen bra!

• Miki75

Nu har jag bestämt mig...killen får ta hand om det...man får ju passa på nu lite...Han gör det säkert =)....skall utnyttja honom lite...han kan gott fixa ugnen så tar jag fönstrena..=)....man vet aldrig och som sagt bättre ta det säkra före det osäkra....=)..Tack alla...

• Lupinen69

Baking soda = bakpulver. Om man vill köra naturligare alternativ så är citron starkt rengörande.

• Bellisimo

Jag har fattat det som att INTE är bra!!!

• Äventyr

Jag rekommenderar också såpa. Oavsett om det är bra för bebben eller ej så slipper man få astmaliknande attacker, ugnsrengöringsmedlet känns livsfarligt tycker jag!

Svar på tråden Ungsrengöring