• Kinne79

Vart åka i mars/april?

Vi vill åka på semester i mars/april. Har ni några tips på vart det är bra?
    Vi vill åka på charter kanske även all-inclusive
    Vår bebis är då 4-5 månader så inte för varmt men ändå solsemester.
    Lagom lång flygresa.
    Lite kultur och saker man kan se vore trevligt.

• Svar på tråden Vart åka i mars/april?
  • Kinne79

Kap Verde är faktiskt dit vi först ville åka, men funderar på om flygresan är lite lång? Men det är ju många som åker till Thailand med småbarn och flygresan dit är ju ännu längre.

Vart i Turkiet är det bäst om man vill se lite av landet och inte bara turistiga saker?

Egypten och Kanarieöarna går bort för där har vi redan varit.

• mia maria
    Kinne79 skrev 2011-01-17 14:54:31 följande:
    Kap Verde är faktiskt dit vi först ville åka, men funderar på om flygresan är lite lång? Men det är ju många som åker till Thailand med småbarn och flygresan dit är ju ännu längre.

Vart i Turkiet är det bäst om man vill se lite av landet och inte bara turistiga saker?

Egypten och Kanarieöarna går bort för där har vi redan varit.
    Oj, det var en svår fråga - jag har hittills bara hållt mig kring de typiska semesterorterna; du har ju Alanya, Antalya, Side, Marmaris, Icmeler, Kemer, Bodrum, Kusudasi osv.
    Det finns ju utflyktsmål o sevärdheter kring de flesta orter, men jag vet inte vad du tycker är "för turistigt"??

Läs på lite om de olika orterna på resebyråernas hemsidor o se om du hittar något som passar!

Ang lång flygresa till Kap Verde så tror jag säkert att det funkar; som du skrev så är det ju så många som reser långt med småbarn numer!
  • Vardagspoesi

Kap Verde är fantastiskt! Var där på ön Sal, i  mars-10 och en mer underbar vecka är sällsynt! Har ändå upptäckt ganska många länder.
    Flygresan är drygt 8-9, inte så farligt. Var ändå några stycken med småbarn på vårt flyg och vad jag såg så verkade det fungera bra.  Dock var det mycket varmare än normaltempraturen under denna period.

Vare sig man åker till Sal eller Boavisa så får man räkna med mellanlandning på antingen av- eller hemresan om man åker med Fritdisresor, så de blir lite upp- och ner med småbarn. Men det fungerar nog. 

Lycka till! Hoppas att ni hittar en passande destination!

Tillsammans är vi starkare än Bamse, klokare än Skalman & coolare än Batman
  • Kinne79

Vad gör man på Kap Verde förutom bada?

För turistigt blir det när jag varit på ett ställe utan att ha fått en känsla av hur landet är på riktigt, hur människorna bor, äter och lever. Inte sett någon natur utan bara hängt vid poolen.

• mia maria
    Kinne79 skrev 2011-01-18 09:15:38 följande:
    Vad gör man på Kap Verde förutom bada?

För turistigt blir det när jag varit på ett ställe utan att ha fått en känsla av hur landet är på riktigt, hur människorna bor, äter och lever. Inte sett någon natur utan bara hängt vid poolen.
    Okej, då hänger jag med!
    Men i mina ögon så kan man ju då resa vart som helst egentligen, o sedan utgå från det resmålet för att se andra delar av landet/området runtomkring
  • Manixa

Vi åker till Tenneriffa i början på mars. Var där för 2 år sedan i jan och det var helt perfekt, hade då en 1åring.

Svar på tråden Vart åka i mars/april?