• Habbi

Vilka smaker ändrades för dig när du var gravid?

Jag har börjat märka att saker inte ALLS smakar som de brukade när jag inte var gravid, hittills är det: bearnaisesås från pizzerior, lakritsglass och lakrisal. De tre sakerna smakade absolut annorlunda.

Vilka smaker ändrades när du var gravid?

• Svar på tråden Vilka smaker ändrades för dig när du var gravid?
  • Pussakaninen

Vet ej riktigt om det ändrats. men saker som jag älskade innan spyr jag nästan åt. Och saker som jag aldrig åt innan bara längtar jag till att få äta, oftast är det rätter jag har fått som liten.

Chips, grillkrydda till pommes & något så enkelt som cola klarar jag inte av att äta nu/vill inte äta det.

• Mrs Moneybags

Det känns som att allt har ändrats!
    Ibland känns det som att jag har en helt annan människas smaksinne nu. Jättekonstigt.
    Jag vill inte ha te, som jag vanligen älskar, jag måste dricka apelsinjos på morgonen, vilket jag inte alls brukar osv osv.... 

• Pussakaninen

Jag själv har börjat älska te, kan dricka upp till säkert 20 koppar per dag! Sen så har Såna runda ringar med annanas på burk & vindruvor blivit en riktig höjdare här borta!

• pelo

Äter normalt massor av onyttigt, red bull, Cola, bakverk mm, nu växer minsta sötsak i munnen och det smakar bara illa, är otroligt sugen på nyttig mat, vatten, frukt osv. Om vi bara pratar matdelen kan jag tänka mig att vara gravid i flera år :)

• MiniJi

Kaffe smakar konstigt nog väldigt illa helt plötsligt! Sååå synd för jag älskar kaffe!

Sen smakar vanlig mat konstigt ibland, typ rengöringsmedel!

• Angie72

Jag kunde inte äta lax i någon form. Älskar det annars.
    Blev äcklad av pizza - fast det var mest lukten av pizza som sunkat in i  kartongens fel

Och kaffe. Kräktes till och med nä sambon gav mig en puss direkt efter att ha druckti kaffe

• Suri

Helt plötsligt började jag älska havregrynsgröt! Något jag aldrig ätit, blä. Hela dagen blev förstörd om jag inte fick 2 port gröt på morgonen. Jag hade havregryn i väskan ifall jag åkte bort. Jag var fixerad vid denna gröt och när BM på förlossningen (när vi var på stud. besök) undrade om någon hade några frågor, tvingade jag min stackars man fråga om de hade havregryn och lingonsylt på BB Ett par veckor efter förlossningen var gröten äcklig igen. Knäppt.

• Habbi
    Suri skrev 2011-01-18 22:37:59 följande:
    Helt plötsligt började jag älska havregrynsgröt! Något jag aldrig ätit, blä. Hela dagen blev förstörd om jag inte fick 2 port gröt på morgonen. Jag hade havregryn i väskan ifall jag åkte bort. Jag var fixerad vid denna gröt och när BM på förlossningen (när vi var på stud. besök) undrade om någon hade några frågor, tvingade jag min stackars man fråga om de hade havregryn och lingonsylt på BB Ett par veckor efter förlossningen var gröten äcklig igen. Knäppt.
    åååh vad gott! Nu blev jag sugen på havregrynsgröt med lingonsylt och mjölk ;o
  • Catgodess

Kaffe är äckligt
    julmaten smakade inget vidare
    men apelsiner och bananer smakar ganska bra och är tokig i skorpor och blåbärsoppa :) 

• ph8205

Tycker verkligen inte om kaffe längre och så hade jag en period då jag nästan bara drack apelsinjuice (smakar mycket "mer" än tidigare) och en period då jag bara var tvungen att mumsa i mig 5-6skivor ost (ska vara mild ost som typ Billing!!) innan jag slutligen la några på mackan! Smakade helt underbart! 

Svar på tråden Vilka smaker ändrades för dig när du var gravid?