Blir tokig på min 11-åriga dotter!!!
Min 11-åriga dotter håller på att driva mig till vansinne. Hon går i skåp/kylskåp/frys och tar saker/mat utan att fråga. Godis som man räknat med ska finnas, för att man köpt det, fattas för att hon har ätit upp det. Mat i kylen fattas för att hon ätit upp det, glass försvinner osv. I går när jag skulle laga mat och tog fram champinjonerna så fattades det några för att hon tagit dom. "Påsen var ju öppen" var hennes kommentar när jag konfronterade henne. Jag har sagt ifrån från första stund det hände och sagt att hon måste fråga först om det är ok innan hon tar. Men det biter liksom inte och mitt tålamod räcker inte hur långt som helst så självklart blir jag arg på henne. Då blir hon arg för att jag är arg...... Menar så klart inte att hon ska fråga om allt hon äter. "Vanlig mat", som t.ex frukostmat, mellis, frukt osv. får hon ju såklart ta fritt av.....Men sånt man köpt för att ha till matlagning, helgmat/snacks osv är ju inte ok att bara gå och ta av.........Vet inte om hon håller på och testar och gör nån sorts revolt mot mig men det är så himla jobbigt, blir så mycket onödigt bråk! Bråkas och tjafsas om det mesta nu. Och lillasyster som är 9 år tål hon inte mestadels av tiden (finns en lillebror som är 5 år också). Det är bråk och tjafs även när hon är hos sin pappa (vet inte exakt vad det är där, lägger mig inte i så mycket vad som händer där). Försöker förklara och prata lungt med henne men ibland rinner det över, särskilt när jag frklarat om och om igen att det INTE är ok och så gör hon det IGEN!!
Nån som har det lika? Eller haft det lika?